Performancing Metrics

سفر به سرزمین خیالی چند کودک | اتاق خبر
کد خبر: 362418
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 16:07
نمایشگاه آثار چند کودک نقاش با موضوع «سرزمین خیالی» گشایش می‌یابد.

به گزارش اتاق خبر، «نقاشان ریز نقش» چهارمین نمایشگاه هنرجویان کودک فتانه پیری‌خواه است که با همکاری و حمایت اولیا و مسؤولان خانه فرهنگ «نور» برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی

 

این نقاشی‌ها الهام‌گرفته از تخیلات بکر کودکان با موضوع «سرزمین خیالی من» است. در این آثار، هر کودک سرزمین خیالی خود را بنا بر خواسته‌های درونی‌اش ساخته و تجسم کرده است.

پیری‌خواه درباره‌ی این نمایشگاه گفت: هدف من در این نوع آموزش استفاده از رنگ، نقاشی و داستان تخیلی در کنار هم برای تقویت قدرت تخیل، تفکر انتزاعی و خلاقیت کودکان است که ضمن رشد فکری موجب تقویت هوش هیجانی - حرکتی و تبیین قوانین و مقررات اجتماعی برای کودکان می‌شود و می‌تواند موجب افزایش مهارت‌های زندگی در کودکان شود.

در توضیح نمایشگاه آثار این کودکان آمده است: «نقاشی هر کودک بیانگر احساسات درونی او است. برای تحلیل و قضاوت یک اثر باید به‌صورت مستمر و پی‌درپی نقاشی‌های کودک را زیر نظر داشت تا به جنبه‌های درونی کودکان پی برد. در نقاشی کودکان هر شکل، نماد یا رنگ بیانگر یک شخص، یک احساس یا یک ویژگی روحی خاص است. هنر باید با روح لطیف و حساس کودک هماهنگی داشته باشد و احساسات پاک وی را تحریک و در او حس ابتکار و خلاقیت را آشکار کند.»

فتانه پیری‌خواه فارغ‌التحصیل رشته‌ی گرافیک است و سال‌ها درزمینه‌ی طراحی و تولید لوازم و ابزارهای کمک آموزشی و نقاشی کودکان فعالیت کرده است. او علاوه بر تدریس نقاشی در مدارس نمونه‌ی تهران، از سال ۱۳۹۰ با مجموعه فرهنگسراهای شهرداری منطقه ۵ و سرای محله باغ فیض همکاری می‌کند.

نمایشگاه «نقاشان ریز نقش» از ۱۹ تا ۲۸ مردادماه در نگارخانه «آفرینش نور» به نشانی خیابان آیت‌الله کاشانی، بعد از میدان نور میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید