Performancing Metrics

زیباترین روستاهای اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 362467
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 09:34
زندگی در روستا آرامشی دارد که شاید هیچ کجای دنیا نتوان آن را پیدا کرد. حالا اگر این روستا جز زیباترین‌های دنیا باشد این آرامش و لذت قطعا چند برابر خواهد شد.

اتاق خبر: نام قاره‌ی اروپا که می‌آید اولین چیزی که به ذهن می‌رسد شهرها و کشورهای صنعتی و پیشرفته است، اما این قاره‌ی سبز  روستاهایی دارد که در دنیا از نظر طبیعت و معماری همتا ندارند.

یک محیط روستایی را طبیعت، حیات وحش و معماری خانه‌هایش زیبا و منحصربه‌فرد می‌کند. حالا اگر روستایی تمام این زیبایی‌ها را یکجا داشته باشد، قطعا جز زیباترین‌های دنیا قرار می‌گیرد.

بِلِد، اسلوونی

بِلِد، اسلوونی

برای پیدا کردن محیطی با صحنه‌های زیباتر از بلد در شمال اسلوونی، قطعا باید سختی زیادی را تحمل کنید، زیرا زیبایی‌های این روستای مرزی با اتریش به قدری است که مکان‌های دیگر به گرد پایش هم نمی‌رسند. از هر کجای این روستا که عکس بیاندازید نتایج عالی و خیره‌کننده است. اطراف بلد را رشته کوه‌های جولین احاطه کرده‌اند و وسط روستا جزیره‌ای زیبا و کوچک قرار گرفته که روی آن یک کلیسای متعلق به قرن هفدهم میلادی واقع شده است. تمام عناصر قصه‌های شاه و پریان مثل آبشار، قلعه، غارهای دورافتاده و طبیعت زیبا در این روستا یافت می‌شود.

کوئدلینبرگ، آلمان

کوئدلینبرگ، آلمان

در فاصله‌ی ۲۱۰ کیلومتری از برلین و در کناره کوه‌های هارتس، دهکده‌ای قرون وسطایی وجود دارد که قدمتش به قرن نهم میلادی باز می‌گردد. معماری گوتیک، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، قلعه‌ها و قطار بخار همگی به زیبایی‌های تاریخی این دهکده افزوده‌اند. در اطراف روستا می‌توان مسیرهای ویژه‌ی پیاده‌روی را مشاهده کرد، مسیرهایی که همگی با وجود راه‌آهن قدیمی قابل دسترسند. منطقه‌ی هارتس در داستان‌های فولکلر رسوخ کرده و الهام‌بخش بسیاری از رمان‌های برادران گریم بوده است.

زرمات، سوئیس

زرمات، سوئیس

اگر فقط قرار است در زندگیتان یکی از روستاهای منطقه‌ی آلپ را ببینید، واقعا بدشانس هستید، ولی اگر واقعا انتخاب دیگری ندارید، حتما زرمات را برگزینید. این روستای نزدیک مرز ایتالیا که در دامنه‌ی کوه ماترهورن قرار گرفته با محیطی سرسبز و خانه‌های چوبی دقیقا شبیه یک روستای آلپی است. جالب است بدانید که هیچ خودرویی با سوخت فسیلی اجازه‌ی تردد در این روستا را ندارد و تنها خودروهای الکتریکی باید در آن تردد داشته باشند.

ایگوئز، فرانسه

ایگوئز، فرانسه

فرانسه انجمنی با نام (زیباترین روستاهای فرانسه) دارد که تمام ۱۵۵ عضو آن باید کمتر از ۲۰۰۰ سکنه و حداقل دو اثر فرهنگی ملی داشته باشند. یکی از زیباترین‌ها در این فهرست روستای قرون وسطایی ایگوئز بوده که بالای تنگه‌ی آردش واقع شده است.

این دهکده که با باغ‌های انگور احاطه شده دارای کلیساهای رومی، هنر رنسانس و یک پل معلق ۱۰۰ ساله است. اطراف ایگوئز پر از گل‌های بنفش گیاه اسطوخودوس است که تا کیلومترها در افق منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی را خلق می‌کنند.

لیکوک، انگلیس

لیکوک، انگلیس

این دهکده نمایان‌گر رونق و وفور دوران پیش دیکنزی بوده و بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های مشهوری چون داون تاون ابی، غرور و تعصب و برخی از فیلم‌های هری پاتر در آن فیلمبرداری شده است. در قرن سیزدهم میلادی صومعه‌های زیادی در این روستا (در فاصله‌ی ۱۶۰ کیلومتری از لندن) پدیدار شدند که به همراه کلیساهای بزرگ و کوچک بر جاذبه‌ی این شهر افزودند.

رئین، نروژ

رئین، نروژ

این روستا در مجمع‌الجزایر لوفوتن در مدار قطب شمال واقع شده و پیش از این یک دهکده‌ی ماهیگیری متعلق به وایکینگ‌ها بوده است. در رئین از ماه سپتامبر تا آوریل می‌توان شاهد پدیده‌ی شفق شمالی هم بود. می‌توان در اینجا هم پیاده‌روی کرد و هم با قایق زیبایی‌های وصف نشدنی روستا مثل وال‌های غول پیکرش را تماشا کرد.

پروچیدا، ایتالیا

پروچیدا، ایتالیا

در فیلم مشهور (آقای ریپلی با استعداد) با بازی مت دیمن، پروچیدای زیبا به وضوح قابل مشاهده است. دل کندن از پروچیدا با وجود سواحل بسیار زیبا، قلعه‌ها، صومعه‌ها و بنادر حیرت‌انگیزش بسیار دشوار خواهد بود.

سینترا، پرتغال

سینترا، پرتغال

سینترا که جز میراث جهانی یونسکو است با فاصله‌ی یک ساعته از لیسبون مملو از مناطق و مکان‌های حیرت‌انگیزی چون قلعه‌ها و ساختمان‌های شهری با معماری باروک است. مکان قرارگیری سینترا باعث شده است که نسیم گرم اقیانوس اطلس با پایین آمدن از کوه‌های پارک طبیعی خنک شود و هوای تازه، مرطوب و خنکی را ایجاد کند. پیاده‌روی و خوردن غذا در این روستا بسیار لذت‌بخش است.

کورچولا، کرواسی

کورچولا، کرواسی

با وجود کلیساهای جامع رومی، خیابان‌های ونیزی و بندر و شهر قرون وسطایی، قطعا به یاد صحنه‌های سریال نبرد تاج و تخت خواهید افتاد که البته زیاد هم اشتباه نمی‌کنید، زیرا برخی از قسمت‌های این سریال در ساحل دریای آدریاتیک در دوبرونیک فیلمبرداری شده است. در کروچولا می‌توانید به رستوران‌های خانوادگی بروید و از غذاهای خانگی امتحان کنید. بعلاوه گفته می‌شود اینجا محل تولد مارکوپولو نیز بوده است.

بیکنزول، آلمان

بیکنزول، آلمان

اینکه دو روستا از آلمان در این فهرست قرار دارند، نشان می‌دهد زندگی حومه‌ای در این کشور بسیار زیبا و چشم‌نواز است. بیکنزول در بخش جنوبی تپه‌های کایزاشتول در یک دره قرار گرفته که با درخت‌های انگور احاطه شده است. طبیعت این روستا بسیار زیبا و تمام عیار است.

وخر دلا فرونترا، اسپانیا

وخر دلا فرونترا، اسپانیا

با فاصله‌ی ۱۵ دقیقه‌ای از ساحل اندلس این روستای تماما سفید و مطبق در اولین نگاه و به خاطر معماری اسلامی و موری بیشتر شبیه به یک شهر مراکشی به نظر می‌آید.

هالاشتات، اتریش

هالاشتات، اتریش

این روستای اتریشی به قدری زیبا است که چینی‌ها را وا داشته نمونه‌ای از آن را در استان گوانگ دانگ بسازند، البته این نسخه‌ی کپی شده قطعا تمام زیبایی‌های روستای واقعی را نخواهد داشت. هالاشتات بین یک دریاچه‌ی کوچک و کوه قرار گرفته است و به‌عنوان قدیمی‌ترین روستای مسکونی در اروپا شناخته می‌شود. در ضمن در ابتدا کشف اولین معادن نمک باعث پدید آمدن زندگی روستایی در این منطقه شد.

لاروک گاژیک، فرانسه

لاروک گاژیک، فرانسه

یکی دیگر از نمایندگان فهرست زیباترین روستاهای فرانسه لاروک گاژیک است. این روستا در نزدیکی رود دوردوین ساخته شده و فضای آن در فصل گل با عطر یاسمن و پیچ امین‌الدوله همیشه معطر است. با املاک ساخته شده با معماری رنسانس، کافه‌های رویایی، باغ‌های زیبا و عطر گل‌ها این روستا بیشتر از اینکه یک مکان واقعی به نظر برسد، شبیه یک رویای زیبا است.

پورت ری، اسکای، اسکاتلند

پورت ری، اسکای، اسکاتلند

پورت ری را به حیات وحش بی‌نظیر و مناظر طبیعی چشم‌نوازش می‌شناسند، حضور حیواناتی چون عقاب، گوزن‌ و ماهی‌های آزاد اطلس جز زیبایی‌های منحصربه‌فرد این روستا محسوب می‌شود. اگر فیلم پرومته ردلی اسکات را تماشا کرده باشید، احتمالا با این دهکده آشنایی دارید. به دلیل محل قرارگیری این روستا، بازدیدکنندگان می‌توانند از یک سمت به دریا و سمت دیگر به تپه‌های زیبا دسترسی داشته باشند.

اویا، یونان

اویا، یونان

اویا که بخشی از سانتورینی بوده روی یک برآمدگی آتشفشانی بنا شده است و با ساختمان‌های سفید و کوچه‌های پرپیچ و خم و باریکش هم خودش را جز زیباترین‌ها و هم مناظر اطرافش را جز چشم‌نوازترین‌ها کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید