Performancing Metrics

انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان، شوک دوباره به ورزش دوستان | اتاق خبر
کد خبر: 362690
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 06:34
انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در روزهایی که هنوز تلخکامی سقوط تیم بزرگسالان ملوان پس از 15 سال از لیگ برتر به لیگ دسته اول میان هواداران پرشور آن از بین نرفته، شوک بزرگ دیگری به جامعه فوتبال استان گیلان و ورزش دوستان وارد کرده است.

اتاق خبر:باشگاه ملوان بندرانزلی پس از تاسیس در سال 1348 از همان ابتدا مبنای فعالیت ورزشی خود را در راستای تقویت تیم های پایه و پرورش بازیکن و تحویل آن به جامعه ورزش کشور گذاشت و مدرسه فوتبال نونهالان تا بزرگسالان، اقدامات مثبتی را در طول مدت فعالیت خود انجام داده و بازیکنان بزرگی همچون غفور جهانی و سیروس قایقران را به جامعه ورزش کشور تحویل داده است.
با تاسیس تیم فوتبال بانوان ملوان در سال 1381 ، این تیم با تلاش بازیکنانش از همان ابتدای امر هدف خود را بر پیمودن پله های ترقی و رسیدن به مدارج و مقام های ملی و بین المللی نهاد. بانوان ملوان پس از گذشت دو سال از آغاز حرکت خود، توانستند با قهرمانی در لیگ منطقه ای به لیگ برتر فوتبال بانوان کشور راه یافته و با درخشش در این لیگ نیز توانستند علاوه بر کسب چهار عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، شش نائب قهرمانی را نیز از آن خود کنند.
در شرایطی که روند صعود این تیم پرطرفدار طی می شد، مشکلات مالی باشگاه ها بر این تیم نیز تاثیر گذاشت تا جایی که سارا قمی کاپیتان تیم فوتبال ملوان لب به شکوه گشود و در مصاحبه ای از نحوه اداره این تیم توسط مسئولان و پرداخت مطالبات معوقه اظهار گله کرد.
اظهارات کاپیتان ملوانان با واکنش تند مدیرعامل باشگاه ملوان مواجه شد و درنهایت پس از کش و قوس بسیار با انتشار بیانیه ای پر از شائبه و ابهام، انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی اعلام شد.
اما قضیه به اینجا ختم نشد و اظهارات سراسر ابهام مدیرعامل ملوان در بیانیه ای که از آن به عنوان سند انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان یاد می شود، واکنش سریع رسانه ها و افکار عمومی نسبت به آنچه که در این بیانیه گفتنش صلاح دانسته نشده را، در پی داشت.
باشگاه ملوان بندرانزلی شنبه گذشته با انتشار اطلاعیه ای دلایل انحلال تیم فوتبال بانوان این باشگاه را اعلام کرد. در اطلاعیه باشگاه ملوان بندرانزلی آمده است: این باشگاه از اواسط فصل گذشته تصمیم به تیمداری نکردن در حوزه بانوان گرفت، این تصمیم دلایل خاص خود را داشت و نمی توان تنها دلیل آن را به موضوع مالی ربط داد، چرا که شاید مسائل مالی، کوچکترین بخش از دلایل این تصمیم بود و بزرگترین دلیل آن را باید در مواردی جست و جو کرد که نمی توان در یک جامعه اسلامی آنها را مطرح کرد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: از این پس، این باشگاه تصمیم ندارد در فوتبال بانوان به صورت حرفه ای تیمداری کند بلکه تمرکز خود را معطوف به فوتبال آماتور، آکادمیک و پایه ای در سطح شهرستان و استان خواهد کرد.

** ایراندوست: ترجیح می دهم سکوت کنم
سرمربی سابق تیم بانوان ملوان بندرانزلی که پس از 14 سال هدایت این تیم، حدود دو ماه قبل از سمت خود کناره گیری کرد و با این تیم افتخارات بسیار را برای بندرانزلی به ارمغان آورد، موارد اعلام شده دربیانیه باشگاه نسبت به تیم بانوان را در شأن فوتبال کشور نمی داند و دربرابر انتشار چنین بیانیه توهین آمیزی سکوت را ترجیح می دهد و به خبرنگار ایرنا می گوید: مردم شهرم به بهترین شکلی درحال پاسخ دادن به توهین باشگاه ملوان نسبت به بانوان هستند چراکه این تیم و بازیکنانش همواره از احترام خاصی بین مردم برخوردار بوده اند و در مقابل این بیانیه توهین آمیز از سوی فردی که در زمان کسب افتخارات بانوان ملوان حتی در انزلی حضور نداشته، نمی دانم چه باید گفت.
مریم ایراندوست اضافه می کند: بازیکنان تیم بانوان در سال های آغازین فوتبال بانوان پس از طی مسیر دو ساعته در کوه و دشت تمرین می کردند و تنها در سه سال اخیر، قرارداد مالی داشتند اما با اینحال در سال 88 با هزینه منطقه آزاد انزلی به قهرمانی در تورنمنت بین المللی پاکستان دست پیدا کرد و همچنین برای اثبات حقانیت خود و شناساندن تیمی که برایش زحمت زیادی کشیده شده و همواره از احترام خاصی برخوردار بوده، قهرمانی در تورنمنت بین المللی غرب آسیا را نیز از آن خود کردیم.
وی ادامه داد: اما پس از مصاحبه کاپیتان تیم درخصوص عدم تحقق وعده های مسئولان باشگاه متاسفانه علاوه بر پاسخ دندان شکن به سارا قمی از سوی مدیرعامل باشگاه، به بدترین شکل ممکن، تصمیم به انحلال این تیم گرفته شد.
ایراندوست با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مدیرعامل باشگاه ملوان در یک ماه اخیر گفت: متاسفانه مدیر عامل ملوان از یک سو پس از مصاحبه کاپیتان تیم اعلام کرد که هیات مدیره تصمیم بر حفظ تیم بانوان داشتند اما بخاطر مصاحبه این بازیکن ناچار به انحلال این تیم هستند و از سوی دیگر راه رهایی کشتی اسیر در طوفان را خالی کردن بار آن می داند و انحلال تیم بانوان را در آن زمان به دلیل مشکلات مالی باشگاه اعلام می کند درحالیکه در بیانیه اخیر خود مدعی شده که مشکلات مالی، کوچک ترین بخش از دلایل تصمیم انحلال تیم بوده و بزرگ ترین دلیل آن را باید در مواردی جست و جو کرد که نمی توان در یک جامعه اسلامی آنها را مطرح کرد.

** تیم بانوان ملوان باید احیاء شود
در همین زمینه رئیس هیات فوتبال شهرستان انزلی با بیان اینکه از انتشار چنین بیانیه ای شوکه شده، مخالف انحلال تیم بانوان ملوان است و سیاست فدراسیون فوتبال را بر تیم داری باشگاه ها درسطح بانوان اعلام می کند.
محمود رمضانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا می گوید: یکی از برنامه های سازمان لیگ برای فصل آینده تخصیص اعتبار برای تشویق باشگاه ها در راستای تیمداری در حوزه بانوان است.
رمضانی به کسب افتخارات این تیم در مدت 14سال حضور در میادین ملی و بین المللی اشاره و ادامه می دهد: در زمانی که اعتباری دراین راستا وجود نداشت، تیم بانوان ملوان بدون پول، افتخارات بسیاری را برای بندرانزلی به ارمغان آورد و اکنون انتظار می رود مسئولان باشگاه ملوان دراین خصوص تجدیدنظر کرده و این تیم دوباره احیاء شود.
وی با اشاره به اینکه فروش امتیاز و واگذاری آن به اشخاص حقیقی و حقوقی باید در روزنامه های کثیر الانتشار درج شود، اضافه می کند: هیات فوتبال انزلی علاوه بر مذاکره با مسئولان باشگاه در راستای حمایت از تیم بانوان ملوان، درصورت عدم حصول نتیجه لازم با انجام فراخوان عمومی نسبت به حفظ این تیم پرطرفدار اقدام کرده و درجهت حمایت از این تیم و حفظ سهمیه لیگ برتری فوتبال بانوان تلاش خواهد کرد.
پس از سقوط تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به لیگ دسته یک پس از 15 سال حضور مداوم در لیگ برتر، تصمیم انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان به عنوان دومین شوک بزرگ مسئولان باشگاه به هواداران پرشور بندرانزلی تلقی شده و به نوعی می توان از آن به عنوان پاک کردن صورت مسئله تعبیر کرد.
مدیرعامل باشگاه ملوان به تماس تلفنی خبرنگار ایرنا در راستای شفاف سازی ابهامات موجود پاسخ نداد.
به نظر می رسد با توجه به پرسش های بسیاری که نزد افکار عمومی از اتفاقات روزهای اخیر در فوتبال انزلی بویژه باشگاه ملوان وجود دارد، روند صدور بیانیه و مصاحبه هایی له یا علیه طرفین، ادامه داشته باشد حال آنکه مهمترین رویکردی که باید برای این اتفاقات اتخاذ کرد، شفاف سازی است تا جامعه ورزش گیلان و انزلی بویژه طرفداران ملوان، بیش از این، شاهد منحنی نزولی این باشگاه در نمودار ورزش کشور نباشند.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید