Performancing Metrics

ادغام اتحادیه های صنفی همگن با درایت انجام شود | اتاق خبر
کد خبر: 362715
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 09:46
نماینده اتاق اصناف اصناف در خراسان رضوی(مشهد) گفت: ادغام اتحادیه های صنفی باید در نهایت درایت و تدبیر انجام شود.

اتاق خبر- عبداله افشاری صالح درباره ادغام اتحادیه های همگن، فاقد بنیه مالی و پایین تر از حدنصاب اظهار داشت: نخستین چالش ما در قضیه ادغام اتحادیه های صنفی این است که حقوق اجتماعی اعطا کردیم و مدت های مدید به عده ای شخصیت حقوقی دادیم اما حالا می خواهیم آنها را فاقد شخصیت حقوقی و حقوق اجتماعی کنیم که قاعدتا این امر سختی هایی  دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: البته ادغام یک حسن دارد و آن است که اتحادیه های صنفی با یک برند قوی تری شناخته می شوند.

افشاری صالح ادامه داد: متاسفانه در برخی از اتحادیه های صنفی سوء مدیریت وجود دارد اما ما به جای اینکه اشخاص دارای سوء مدیریت را از اتحادیه های صنفی حذف کنیم، دست به ادغام می زنیم در حالی که سوء مدیریت عده ای در اتحادیه های صنفی را نباید به نام ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در اتحادیه تمام کرد.

وی تاکید کرد: در جریان ادغام، باید ماهیت یک اتحادیه های صنفی با هر ظرفیتی و نسبتی حفظ شود تا از وقوع تبعات منفی احتمالی جلوگیری شود.

وی این نکته را هم مورد اشاره قرار داد که با ادغام اتحادیه های صنفی، بخش تولید و توزیع دیگر قابل احصاء نیستند؛ در واقع این قضیه بسیار محتمل است که با ادغام واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی کل اتحادیه های صنفی با عنوان مجموعه توزیعی شناخته شوند و این چالش به وجود می آید که به مرور زمان اتحادیه های صنفی شخصیت حقوقی خود را از دست بدهد و دیگر اعضای آن در انتخابات هم شرکت نداشته باشند.

افشاری صالح ادامه داد: البته با ادغام واحدهای صنفی توزیعی و تولیدی در اخذ تسهیلات بانکی نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: اتاق اصناف

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید