Performancing Metrics

موانع صادراتی چاقوی زنجان برطرف شود | اتاق خبر
کد خبر: 362718
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 09:54
معاون میراث فرهنگی استان زنجان:
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: مشکل اصلی در بحث صادرات صنعت چاقو‌سازی استان زنجان صادرات در کشور و نداشتن برند و شاخص معتبر این صنعت است.

اتاق خبر: محمود علیمحمدی با اشاره به مشکل اصلی در موضوع صادرات محصولات صنایع دستی اظهار داشت: تا زمانی که استاندارد و برند معتبری وجود نداشته باشد نه تنها صنعت چاقو بلکه تمام محصولات صنایع دستی صدمه خواهند دید.

وی گفت: چاقوی زنجان مثل بسیاری از کالاهای دیگر صنایع دستی تحت تأثیر قیمت و نه کیفیت چاقوی چینی قرار گرفته است که این امر مشکلات فراوانی برای صنعت‌گران این حوزه ایجاد کرده است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان عنوان کرد: زمانی که کیفیت کالا مورد توجه قرار نگیرد و محصولات صنایع دستی‌ بی‌کیفیت خارجی و با قیمت پایین ترجیح داده شوند سهم بازار ما کسر شده و تجارت چاقو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علیمحمدی گفت: برجسته‌ترین و مهم‌ترین محصول صنایع دستی استان زنجان به لحاظ قدمت و پیشینه، صنعت چاقو‌سازی است که نداشتن برند خاص باعث ورود چاقوی چینی بی‌کیفیت و ارزان به بازارفروش شده است.

وی بیان کرد: چاقوی قاچاق خصوصا چینی رقیب بسیار سنگینی برای چاقوی داخل بوده و با قیمت نازل و کیفیت پایین خریداری و به دست مشتری می‌رسد ولی هنرمند و صنعت‌گر استان از تمام توانمندیهای خود برای ارتقاء و کیفیت بالای صنعت چاقو استفاده می‌کند.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به یکی دیگر از موانع و مشکلات صنعت چاقو که خریداری و تهیه مواد اولیه گران از سوی هنرمند است گفت: این امر موجب شده که صنعت‌گر چاقو را پس از تولید با قیمت بالاتری عرضه کند و این موضوع ورود چاقوی قاچاق به بازار را تصریح کرده است.

علیمحمدی عنوان کرد: چاقوی چینی با مواد ناخالص و با اسم و مهر چاقوی زنجان به فروش می‌رسد و این به دلیل مشکل اساسی در نبود برند خاص برای تفکیک چاقوی استان زنجان از چاقوی چینی است.

وی گفت: امیدواریم با برطرف شدن موانع بازرگانی در صادرات و ایجاد برند خاص برای صنعت چاقو بتوان از ورود کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت جلوگیری کرده و باعث رونق این هنر در سطح کشور شویم.

منبع: تسنیم 

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید