Performancing Metrics

جای خالی قوانین نظارتی در صنایع | اتاق خبر
کد خبر: 362878
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 16:11
مدیرعامل شرکت کاسپین کوهدشت در گفتگو با اتاق خبر مطرح کرد:
شرکت کاسپین کوهدشت در سال 93 به عنوان طرح نمونه کشور انتخاب شد و این افتخار را داشت که تندیس افتخار و لوح تقدیر را ازمقام عالی وزارت دریافت کند.

اتاق خبر-سرویس اقتصادی: مدیرعامل شرکت کاسپین کوهدشت در گفتگو با اتاق خبر گفت:این شرکت در سال 93 به عنوان طرح نمونه کشور انتخاب شد و این افتخار را داشت که تندیس افتخار و لوح تقدیر را ازمقام عالی وزارت دریافت کند

حسین اکبری همچنین اعلام کرد: این شرکت توانسته است در یک رابطه طبیعی رقبای آسیایی خود را کنار بگذارد وبه لحاظ کیفیت از آنها پیش افتاده ایم. در حال حاضر برنامه ای که در طولانی مدت دنبال می شود این است که از رقبای اروپایی خود پیشی بگیریم که در این مسیر قدم های خوبی هم برداشته ای.

وی با اشاره به اهمیت این محصول در صنایع غذایی گفت: مالت به عنوان مواد اصلی صنایع نوشیدنی و به عنوان مکمل در تمام صنایع غذایی کاربرد دارد متاسفانه به دلیل اینکه این صنعت نوپا است در بسیاری از واحدهای غذایی که باید از مالت استفاده شود به دلیل ناآگاهی مردم مورد غفلت قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت کاسپین کوهدشت تصریح کرد: در حال حاضر با همتی که همکاران ما در شرکت داشته اند و همکاری ای که سازمان استانداردو اداره بهداشت انجام داده اند استاندارد مالت در مراحل نهایی تدوین است و امیدواریم که به زودی استاندارد مالت در ایران نهایی شوند.

وی توضیح داد:در آغاز کار این شرکت موضوع مهم جلب اعتماد کارخانه هایی بوده است که چند دهه این مواد اولیه خود را از کشورهای دیگر وارد می کردند و حالا بای دمطمئن می شدند که شرکت کاسپین کوهدشت توانایی عرضه دائم این محصول را دارد.

اکبری افزود: خوشبختانه این اعتماد در حال افزایش است  به همین واسطه کمیسیون حمایت از مصرف کننده در سال 94 شرکت ما به عنوان طرح نمونه مشتری مداری انتخاب کرد.

مدیرعامل شرکت کاسپین کوهدشت یادآور شد: متاسفانه از یک خلا قانونی سوء استفاده شده و برخی افراد عصاره مالت را به نام شیره های نباتی به کشور وارد می کنندو به میزانی که این اقدام صورت گرفته بیکاری  افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد تمام عصاره مالتی که در صنعت ایران استفاده می شود به صورت شفاف و بدون دور زدن قانون وارد شود در مدت کوتاهی حداقل 5هزار شغل بدون هیچ سرمایه گذاری مضاعفی به وجود خواهد آمد اما به دلیل اینکه استاندارد مالت هنوز تدوین نشده است و نظارت های کافی ای در این مسئله وجود ندارد از قانون سوء استفاده می شود.

این فعال اقتصادی تاکید کرد:  درحال حاضر به دلیل اینکه حجم اقتصاد کوچک می باشد با مشکلاتی روبه رو هستیم زیرا هر چه حجم اقتصاد گسترده تر باشد میزان صنایع وابسته ای که ایجاد می شود افزایش پیدا می کند. بهتر است با توجه به وضعیت اقتصادی واحدهای اقتصادی در الگویی کوچکتر ایجاد شوند و به مرور رشد طبیعی خود را داشته باشند.

اکبری در پایان اظهار کرد: امیدواریم که دولت بتواند در ابتدا واحدهای کوچک و اشتغال آنها را حفظ کند و موانع موجود در مسیر آنها را رفع کند سپس به توسعه آنها بپردازد

95103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید