Performancing Metrics

واکنش اصناف به صحبت های سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا | اتاق خبر
کد خبر: 362881
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 10:45
در گفت گوی اتاق خبر با عضو هیات رییسه اتاق ایران مطرح شد
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در واکنش به اظهارات سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گقت: به عنوان یکی از مسئولان اتاق اصناف ایران از اینگونه اظهار نظرها گله مندم و در این زمینه در حق اصناف اجحاف شده است.

اتاق خبر_ گروه اقتصادی: مجتبی صفایی در گفت و گو با خبرنگار اتاق خبر گفت: انتظار مسئولان از اتاق اصناف باید طبق داشته ها و منابع مالی اتاق باشد، در حال حاضر هزینه بازرسی و هزینه نگهداری تجهیزات بر عهده خود اصناف است و این انتظار دور از ذهن است که اتاق اصناف بیش از این به جلوگیری و پیشگیری از قاچاق بپردازد.

وی افزود: اتاق اصناف تهران و شهرستان ها هرگز در بحث مبارزه با قاچاق کم کاری نکرده اند و بضاعت مالی اجازه رسیدگی بیشتر را نمی دهد، اتاق اصناف بیش از دو سال است که منابع مالی بسیاری را از دولت طلب دارد.

صفایی در رابطه با اعتراض به سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق بیان کرد: مسئولانی که اعلام می کنند اتاق اصناف در حد و اندازه خود ظاهر نشده است چگونه به همچین استدلالی رسیده اند؟ آیا غیر از این است که در کار گروه های مشترکی که تعزیرات حکومتی دارد همواره اتاق اصناف با خودرو و نیرو در خدمت آن ها برای خدمات رسانی بوده است.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران درباره جلوگیری از فروش کالای قاچاق گفت: اولین قدم اتاق اصناف فرهنگ سازی و توجیه واحدهای صنفی برای عدم مبادرت در فروش کالای قاچاق است در حوزه اجرایی نیز خود اصناف به عنوان لیدر و سرلوحه مبارزه با پدیده قاچاق هستند، همواره بیان کرده ایم که برای جلوگیری از قاچاق، الویت اول نباید در سطح عرضه باشد بلکه باید مواضع ورودی کالا قاچاق مورد بررسی قرار بگیرد.

صفایی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند در حوزه مبارزه با قاچاق تمام تلاش مسئولان در برخورد با واحدهای صنفی است در صورتی که کانتینرهای دارای سردخانه کالاهای قاچاق را وارد کرده و با مشکلی رو به رو نمی شوند.

لازم به ذکر است چندی پیش سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده بود: انتظار می رود سطح عرضه با مداخله هوشمندانه و قانونی اتاق اصناف و اتحادیه  های صنفی عاری از عرضه کالای قاچاق شود، متاسفانه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تاکنون در حد این انتظار قانونی ظاهر نشده اند.

 95102ت

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید