Performancing Metrics

نماینده اتاق اصناف ایران در سلماس: تاسیس بانک اصناف بی نتیجه مانده است | اتاق خبر
کد خبر: 362908
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 00:34
نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان غربی شهرستان سلماس گفت: مطالبی که در خصوص ایجاد بانک اصناف مطرح ‌شده، درحد حرف باقی مانده و تاکنون اقدام عملی به خود نگرفته است.

اتاق خبر: سجاد شاکر با بیان اینکه اصناف با داشتن بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور، دارای حق تاسیس یک بانک هستند، افزود: برای داشتن بانک اصناف به اقدامات عملی‌تری بیش از بخشنامه و مصوبه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت کنونی و همچنین وزیران قبلی این بخش بر ایجاد  بانک اصناف تاکید داشته و دارند؛ اما این موضوع در حد بخشنامه باقی مانده است.

نماینده اتاق اصناف ایران در سلماس نبود تسهیلات بانکی قابل قبول را یکی از مشکلات اصناف ذکر کرد و گفت: امکان نوسازی صنوف سنتی بخصوص تولیدی ها به دلیل نبود تسهیلات بانکی مناسب وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های جامع برای ساماندهی اصناف خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های صنفی،  واحدهای آموزشی اصناف و بانک اصناف از راهکارهای برطرف شدن مشکلات صنوف در حوزه تجارت است.

شاکر با بیان اینکه برای ایجاد بانک اصناف نیاز به حمایت دولت داریم، افزود: تاسیس بانک برای اصناف مزایای مختلفی مانند تسریع امور؛ اعطای وام‌های کم بهره، امکان مشارکت در اجرای طرح ها و … دارد که تاسیس آن را الزام آور می‌کند.

وی تصریح کرد: صنعت برای رونق نیازمند تجارت است و بدون تجارت بسیاری از فعالیت‌های صنعتی بی‌نتیجه می‌ماند و نقش اصناف به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی در رونق تجارت و توسعه صنعتی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاکر یادآورشد: اصناف، بر اساس حقوق قانونی خود سالیان سال است که نیازمند تاسیس یک بانک هستند اما این خواسته تاکنون عملیاتی نشده است

وی در خصوص ادغام اتحادیه ها گفت: در شهرستان های کوچک به دلیل کم بودن تعداد صنوف اتحادیه ها ادغام شده هستند و دیگر نیازی به ادغام مجدد نیست .

به گفته وی در شهر سلماس ۱۴ اتحادیه با ۹ هزار واحد صنفی تحت پوشش مشغول فعالیت هستند.

منبع: اتاق اصناف

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید