Performancing Metrics

حق نداریم به هر بهانه‌ای هزینه اضافی به مردم تحمیل کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 362931
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 01:38
رئیس کل سازمان مالیاتی گفت: ما حق نداریم به هر بهانه‌ای هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل کنیم و مالیات باید بر مبنای قانون اخذ شود.

اتاق خبر: سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه اعتماد به مردم در رأس سیاست‌های سازمان است، گفت: ما اعتقاد داریم بازیگران اقتصادی افرادی هستند که ضمن فعالیت اقتصادی خود، منافع کشور را نیز در نظر می‌گیرند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما با مشکلات بخش تولید آشنا هستیم و البته تأکید ما بر ایجاد شفافیت اقتصادی به عنوان منشأ همه مسائل اقتصادی است.

وی خاطرنشان‌کرد: هم بخش دولتی و هم بخش غیردولتی در زمینه شفافیت اقتصادی مسئول هستند و قانون‌گذار، در ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اختیار دریافت اطلاعات از منابع و مراجع مختلف را به سازمان امور مالیاتی کشور داده و سازمان نیز با حفظ محرمانگی این اطلاعات و با در نظرگیری منافع ملی و حرمت بنگاه‌های اقتصادی، از این اطلاعات در جهت ارتقای شفافیت اقتصادی استفاده می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه مبنای کار سازمان خوداظهاری است، عنوان کرد: در دوره جدید ۹۰ درصد اظهارنامه‌های مودیان پذیرفته می‌شود و تنها ۱۰ درصد که از ریسک بالایی برخوردارند مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی بر ارتقای کارآیی نظام مالیاتی تأکید کرد و گفت: ما حق نداریم به هر بهانه‌ای هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل کنیم و مالیات بایستی بر مبنای قانون اخذ شود.

تقوی‌نژاد با اشاره به اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال جاری گفت: ما آمادگی داریم با هماهنگی اتاق بازرگانی و اصناف، دوره‌های آموزشی لازم را برای مودیان برگزار کنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
جهان
| |
2016-08-22 09:41:01
سلام .کارکنان امور مالیاتی به روشهایی غیر قانونی وغیر اخلاقی وغیر حرفه ای نسبت به تشخیص درامد کاذب وغیر واقعی برای مودی اقدام مینمایند .وبا کمال افتخار وغرور نسبت به مطالبه مالیات وجرایم از درامد تحقق نیافته اقدام میکنند.دلیلش فقط کارانه ای هست که براساس هرکسی بیشتر مردم را بدهکار دولت کند بیشتر پاداش میگیره میباشد.وچون از کارمند رده پایین تا ریس کل امور مالیاتی کشوراز این روش سود شخصی دارید اعتراض مردم به جایی نمیرسد. ممنون.
ADS
ADS
پربازدید