Performancing Metrics

طرح مالیاتی فعالان اقتصادی روی میز جهانگیری | اتاق خبر
کد خبر: 362969
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 04:54
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از ارائه طرح مالیاتی فعالان اقتصادی به معاون اول رئیس‌جمهور خبرداد و گفت: فشارهای مالیاتی باید از دوش صنعت برداشته شود.

اتاق خبر: مسعود خوانساری در جلسه دیدار فعالان اقتصادی با رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در دوره جدید کاری سازمان امور مالیاتی امید می رود یکی از معضلات اصلی بخش صنعت، تجارت، کشاورزی که می تواند مالیات باشد، بهبود پیدا کند و ما شاهد باشیم که مالیات نه تنها سدی برای توسعه اقتصاد کشور باشد که باعث رونق اقتصادی شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: بخشنامه‌ای که دو هفته پیش درباره مالیات بر تسعیر ارز صادر شده، معضلی بود که صادرکنندگان از حدود دو سال پیش گرفتارش بودند که با بخشنامه‌ای که سال ۹۳ توسط سازمان امور مالیاتی صادر شده بود، دردسرهای زیادی پیش روی تجار قرار داد. بر این اساس، برای درآمدی که بین خرید و فروش ارز برای صادر کنندگان حاصل می‌شد، مالیات در نظر می‌گرفتند و میلیاردها تومان صادرکنندگان را بدهکار می‌کردند.

وی تصریح کرد: با پیگیری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و موافقت سازمان امور مالیاتی، دو هفته پیش این بخشنامه اصلاح و مشکل بزرگی که پیش روی صادرکنندگان بود، برطرف شد و این جای تشکر بسیار دارد.

خوانساری گفت: در ارتباط با مالیات صنایع کوچک و متوسط برای سال ۹۴ اتاق پیشنهادهایی به سازمان امور مالیاتی و معاون اول رئیس‌جمهور داده است که امیدواریم به نتیجه برسد، در عین حال سال ۹۴ اقتصاد ایران سخت‌ترین روزها را طی کرده است و رشد اقتصادی صفر و حتی اگر هم رشدی وجود داشته، بسیار پایین بوده است و رشد صنعتی هم به منفی ۲.۲ کاهش داشته است؛ با این شرایط اگر بخواهیم این رشد منفی جبران شود، باید فشارها را بر صنایع کم کنیم.

وی معتقد است که باید فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی از دوش صنعت برداشت شود تا این بخش بتواند خود را توسعه داده و مشکلاتش را حل کند، در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است و امیدواریم با جلساتی که خواهیم داشت، به نتایج خوبی برسیم و آرامش را در بنگاهها به خصوص بنگاههای کوچک و متوسط ایجاد کنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید