Performancing Metrics

یک کشته و 5 زخمی در جریان یک حمله تروریستی احتمالی در قلب لندن | اتاق خبر
کد خبر: 363054
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 12:22
پلیس مترو پلیتن لندن اوایل بامداد روز پنجشنبه تایید کرد که بر اثر حمله با چاقو در مرکز لندن در شامگاه چهارشنبه که می تواند ناشی از یک انگیزه تروریستی باشد، یک زن کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

اتاق خبر: پلیس متروپلیتن لندن گفته است که این حمله در ساعت 22 .33 دقیقه شامگاه چهارشنبه در میدان راسل در مرکز شهر لندن صورت گرفته است.
براساس گزارش پلیس، یک نفر مظنون در ارتباط با این حمله که ممکن است به دلیل انگیزه های تروریستی صورت گرفته باشد، دستگیر شده است.
پلیس لندن تاکنون در ارتباط با هویت فرد دستگیر شده، گزارشی منتشر نکرده است.
پلیس گفته است که شش دقیقه بعد از حمله یاد شده، با استفاده از اسلحه الکتریکی مرد مهاجم را بازداشت کرده است.
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پلیس منطقه ای که در آن حمله صورت گرفته و در نزدیکی موزه معروف بریتانیا قرار دارد، محاصره کرده است.
این حمله که بی شباهت به حملات تروریستی صورت گرفته اخیر در آلمان نیست، در حالی صورت می گیرد که پلیس ضد تروریسم در لندن در آماده باش کامل بسر می برد.
به گزارش منابع انگلیسی در حال حاضر بالغ بر 2هزار و 200 افسر نیروی پلیس برای مواجهه با حملات تروریستی در خیابان های لندن در حالت آماده باش به سر می برند.
«برنارد هوگان هو» رئیس پلیس متروپلیتن لندن در یادداشتی که روز یکشنبه گذشته منتشر شد، بیان داشته بود: آنقدر احتمال حملات تروریستی در این شهر زیاد است که با وجود تمام تلاش های پلیس و نیروهای امنیتی، نمی تواند قول دهد هیچ حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.
وی در این یادداشت که در ساندی میل منتشر شد، نوشت: سئوال الان این است که این حادثه چه زمانی روی می دهد نه این که آیا چنین حادثه ای روی خواهد داد یا خیر.
منطقه راسل از جمله مناطقی است که در جریان حملات بمب گذاری انتحاری هفتم جولای 2005 میلادی لندن که در جریان آن 26 نفر کشته شدند، در آن یک حمله انفجاری صورت گرفت.
به گفته مقامات امنیتی انگلیس، اززمان انجام آن حمله تاکنون چند مورد توطئه تروریستی در لندن خنثی شده و حملاتی نیز در مقیاس کوچکتر صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به کشته شدن یک نظامی انگلیسی در حمله دو فرد مسلح به چاقو و ساطور در ماه 'می ' سال 2013 ( خرداد 1392) اشاره داشت.
دولت انگلیس به رغم حملات تروریستی اخیر در کشورهای فرانسه و آلمان همچنان سطح هشدار تروریستی در این کشور را ثابت نگه داشته است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیدهکه به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می رود.»

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید