Performancing Metrics

جدال سگ سانان با آهن سرد در شاهرود | اتاق خبر
کد خبر: 363063
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 13:14
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود از برخورد یک قلاده کفتار ماده با خودروهای عبوری خبر داد و گفت: بهبودی این کفتار بالغ به دلیل جراحات زیاد در هاله ای از ابهام است.

به گزارش اتاق خبر، ضمن تشریح حادثه برخورد خودرو با ماده کفتار بالغ در شاهرود ابراز داشت: این کفتار که در محور طرود-شاهرود نزدیکی روستای قلعه نو خالصه با خودروهای عبوری برخورد کرد که با اطلاع رسانی خوب مردم بلافاصله نیروهای محیط زیست در محل مستقر شده و به بررسی جزئیات و امداد رسانی پرداختند.

وی افزود: این کفتار ماده که از ناحیه سر و دست دچار جراحت شدید شده بود به اداره محیط زیست منتقل شد که بلافاصله تحت درمان و مراقبت قرار گرفت که امیدواریم با معالجه فوری و به موقع این کفتار بهبود حاصل پیدا کند.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود با اشاره به علت تصادفات متعدد کفتارها با خودروهای عبوری، بیان داشت: کفتار یک حیوان لاشه خوار محسوب می شود به همین سبب به خاطر تغذیه از لاشه و مواد غذایی در حاشیه جاده ها تردد می کند که این امر خطر بروز تصادفات این حیوان را با خودروهای عبوری بیشتر می کند.

جلالی در ادامه بیان داشت: کفتار از خانواده سگ سانان  و یک حیوان شبگرد به شمار می رود که بیشتر در شب تا طلوع صبح فعالیت می کند دارای آرواره های بسیار قوی و دست ها بزرگتر از پاها و رژیم غذایی گوشت و گاها میوه خواری است.

وی افزود: جاده های منتهی به ورودی شهر به خصوص در قسمت های کویری نیازمند توجه رانندگان عبوری از مناطق است که باید تدابیری اندیشه شود تا از بروز سوانح این چنینی و از بین رفتن حیات وحش در منطقه غنی حیات وحش شاهرود ممانعت کنیم.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید