Performancing Metrics

تلاش دولت برای برقراری رابطه با بانک های بزرگ دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 363066
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 13:37
قائم مقام بانک مرکزی برقراری روابط بانکی با بانک های مهم و بزرگ کشور را زمان بر می داند ولی در عین حال می گوید دولت تلاش می کند در کوتاه ترین زمان روابط بانکی را با بانکهای بزرگ بین المللی برقرار کند.

اتاق خبر: اکبر کمیجانی، در حاشیه برنامه تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس که ١٣ مرداد در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، با بیان اینکه دولت در یک سال گذشته اقداماتی را برای اصلاح نظام بانکداری انجام داده است، بیان کرد: مؤلفه های مهم اصلاح نظام بانکی، اصلاح بازار سرمایه و ساماندهی بدهی های دولت در ذیل طرح اصلاح نظام بانکی مراحل کارشناسی خود را طی کرده و توسط رئیس جمهور تائید و ابلاغ شده است.

قائم مقام بانک مرکزی اضافه کرد:  اکنون وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان مدیریت هر کدام سه رکنی هستند که مسئولیت اجرای اقداماتی را بر عهده دارند که در این طرح عظیم شناسایی شده است. بنا بر این است که به طور ماهانه عملکردها بررسی شود و گزارش ها تهیه شود.

وی ادامه داد: هماهنگی بزرگی که اکنون در درون این طرح به وجود آمد تحت تاثیر هماهنگی ای بود که در ستاد اقتصادی دولت یازدهم وجود داشت.

کمیجانی همچنین بیان کرد: یکی از ابعاد اصلاح نظام بانکی، گسترش روابط کارگزاری بانکی است. از زمانی که موافقت نامه ای میان ایران و کشورهای ٥+١ برقرار شد، در کوتاه مدت مقاومت هایی وجود داشت، چون کنار گذاشتن عادات گذشته و ورود به مسیر جدید زمان بر است.

وی اظهار کرد: اکنون این موانع از سر راه برداشته شده، محدودیت ها کنار رفته و اگر نگویم به صورت روزانه،  به صورت هفتگی شاهد تغییرات مثبتی در وضعیت بانکی هستیم. بانک های چه کوچک و چه متوسط ارتباط خود را بر قرار کرده اند و اکنون در مرحله ای هستیم که تلاش می کنیم بانک های بزرگ هم در کوتاه ترین زمان به گروه بانک های کوچک و متوسط بپیوندند.

کمیجانی ادامه داد: امور اقتصادی ما به صورت روان با هزینه نقل و انتقال کمتر و دسترسی بهتر به منابع ارزی حاصل شده است و امیدواریم که این روند عمق پیدا کنه و بتوانیم از منابع ارزی در جایی که مصلحت اقتصاد کشور ایجاب می کند استفاده کنیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید