Performancing Metrics

معاون سازمان امورمالیاتی:کشور660 هزارمیلیاردریال درآمدمالیاتی داشت | اتاق خبر
کد خبر: 363127
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 19:57
معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور، درآمد مالیاتی پارسال کشور را 660 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

اتاق خبر:نادر جنتی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی استان خوزستان در سرسرای اداره کل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید با امور مالیاتی با صداقت رفتار کنند بیان کرد: تولیدکنندگان اظهارنامه مالیاتی خود را واقعی بیان کنند تا در مواقع ضروری امور مالیاتی 90 درصد مالیاتی را که باید دریافت کند ببخشد.
وی با اشاره به راهکار دولت در بخش مالیات در شرایط رکود افزود: در شرایط رکود باید وضعیت انقباضی اقتصاد به شرایط انبساطی تغییر کند و مخارج دولت افزایش و میزان دریافت مالیات کاهش یابد تا بخش خصوصی امکان ادامه فعالیت داشته باشد.
جنتی اظهار کرد: دولت به دلیل قرار گرفتن در وضعیت رکود و نامناسب اقتصادی امکان ایجاد شرایط اقتصاد انبساطی را ندارد و بدون درآمد هم نمی تواند کار کند به همین منظور دریافت مالیات یکی از منابع درآمدی دولت می شود.
معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: از محل درآمدهای مالیاتی باید برای تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
وی گفت: مالیات، تعرفه گمرک و جرائم رانندگی در طبقه بندی خزانه به عنوان درآمد مشخص شده اند و نباید این درآمدها صرف هزینه های جاری شود بلکه باید آن را سرمایه گذاری کرد.
وی گفت: تاکنون تنها 40 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور صرف هزینه های جاری شده است.
جنتی افزود: با توجه به شرایط درآمد کشور درآمد مالیاتی در دست اصلاح است و قانون درآمد مالیاتی و ارزش افزوده در حال تنظیم است.
معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مالیاتی کشورعنوان کرد: طرح جامع مالیاتی در دست تدوین است و این طرح از بزرگترین طرح های الکترونیکی با 38 پروژه در کشور است و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و اجرای این طرح را دنبال می کند و تا بهمن ماه امسال این طرح در کشور باید اجرا شود.
وی گفت: از جمله محورهای این طرح اتصال نظام مالیاتی کشور به بانک اطلاعاتی بخش های مختلف از جمله بانک ها، ثبت احوال، ثبت اسناد، اصناف، نظام پزشکی و غیره است.
جنتی گفت: باید اعتماد بین مودیان مالیاتی وامور مالیاتی ایجاد شود و مودیان مالیاتی با معرفی شفاف درآمد خود در صورت زیان شامل مالیات نخواهند شد.
در این مراسم از محسن کاویانی مدیرکل سابق امور مالیاتی استان خوزستان تجلیل و تکریم و ناصر هاشمی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان معرفی شد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید