Performancing Metrics

معاون استاندار تهران: منافع ملی کشور فراتر از سلیقه های سیاسی و تحلیل های شخصی است | اتاق خبر
کد خبر: 363187
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 - 01:57
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: منافع ملی کشور فراتر از سلیقه های سیاسی و تحلیل های شخصی است و برهمین اساس همه ما باید برای صیانت از منافع ملی نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان بیش از پیش تلاش و کوشش کنیم.

سیدشهاب الدین چاوشی در همایش بزرگداشت دهه کرامت شهرستان رباط کریم افزود: حفظ وحدت و همدلی اصلی ترین رکن امنیت ملی کشور و وحدت فرماندهی در تامین امنیت کشور بسیار مهم و اساسی است.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: در دنیای پر مخاطره امروز مهمترین عامل صیانت از منافع ملی این کشور وحدت و همدلی میان همه ایرانیان است اکثریت مردم ما مفتخر به تبعیت از تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت هستند و همه ایرانیانی که تحت لوای نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند از حقوقی در قانون اساسی و در آموزه های دینی و شریعت برخوردارند.
چاوشی تصریح کرد: دشمنان ما از دیر باز تلاش کرده اند قومیت های مختلف را از ایران اسلامی و نظام اسلامی جدا کنند و تا امروز به فضل الهی موفق نشده اند.
به گفته وی، این ملت در سایه همدلی و همزبانی و تبعیت از امام راحل و رهبری واحد چنین موفقیت هایی را بدست آورده زیرا وحدت فرماندهی در تامین منافع ملی یک اصل اجتناب ناپذیر بوده بر همین اساس دشمنان توفیقی حاصل نکردند .
چاوشی افزود: ملت ما با این نوع نگرش توانست جمهوری اسلامی را در میان انبوهی از مخاطرات که همواره در کمین بوده ، حفظ کنند .
وی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقرب به خدا و تجدید ارادت به اهل بیت(ع) است اظهار کرد: حکومت امیرمؤمنان علی (ع) روشن ترین شیوه حکومتداری برای جوامع اسلامی است چراکه ایشان هرگز از انصاف حتی در مورد مخالفین سرسخت خود کناره گیری نکرد.
چاوشی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در امر حکومتداری به رأی و بیعت مردم تکیه کرد و با معارضان بدان محاجّه کرد و این نشانگر اهمیت رضایت و اعتماد و اعتبار مردم در تحقق حکومت دینی است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با طرح این سئوال که آیا علی (ع) در دوره ای که حتی به ناحق منزوی شده بود بر عامه مسلمین شورید و شمشیر کشید و یا با خلفای ثلاثه برای صیانت از وحدت جامعه نوپای اسلامی همکاری کرد و مشاوره داد، افزود: انصاف در رفتار علوی حرف اول را می زد و حضرت علی (ع) حتی در برخورد با دشمنان شمشیر برای حق از نیام برمی کشید و نفس او اجازه انتقام جویی و سرکشی نیافت.
چاوشی همچنین در ادامه به دستاوردهای ارزشمند برجام اشاره کرد و گفت: جبران آشفتگی های ناشی از تحریم پروسه زمان بری است، اما بدعهدی دشمن دیرین انقلاب نباید سبب خودزنی نیروهای داخلی شود.
معاون سیاسی استاندار تهران تاکید کرد: کسانی که ادعا می کردند با چای شیرین و پنیر جلسات طولانی خود را به پایان می بردند غافل از این شدند که ملت با خوب خوردن آنها مشکل ندارد مشکل آنجاست که نخوردن و زهدگرایی را بهانه قرار دهیم و از صیانت سرمایه های ملی کشور و بهره وری مفید غافل شویم.

وی افزود: متاسفانه برای رقم های کوچک دغدغه های بزرگی نشان می دهیم صرفه جویی می کنیم اما از هزاران رقم سرمایه های ملی کشور که تلف می شود نگران نیستیم.
به گفته وی، گاهی هزاران خسارت را متحمل می شویم تا از یک رقم کوچک قابل فهم مراقبت کنیم. ما هرگونه پرداخت غیرمتعارف را که خارج از چارچوب قانون صورت گرفته مردود می دانیم و بر اساس اصول صریح قانون اساسی و آموزه های دینی تبعیض را ناروا می دانیم.
معاون سیاسی استاندار تهران درعین حال تصریح کرد : اما می گوییم رقم ده هزار میلیاردی که از بابت فروش نفت در دولت قبلی تاکنون به خزانه برنگشته و مدیر آن پروژه جنجالی در محاکم قضائی محکوم به اعدام شده، درشت تر است یا حقوق های درشتی که احیاناً به ناحق از بیت المال گرفته شده است؟!
به گفته وی ، مردم تفاوت یک میلیون با 30 تا 40 میلیون را به راحتی می فهمند و مقایسه می کنند، اما رقم های اختلاس چندهزار میلیاردی حتی برای ما قابل تصور نیست.
معاون استاندار تهران تاکید کرد که امروز با وجود شبکه های اجتماعی گسترده، تصور این که مردم خطاهای بزرگ دولتمردان را نبینند و یا فراموش کنند، محال است.
چاوشی با بیان اینکه اصلاح گری به معنای سامان دادن امور است اظهار کرد: ما برای اثبات حقانیت خود باید با مردم صادقانه برخورد کنیم. اگر جائی اشکالی در کار وجود داشت سریع بپذیریم و جبران کنیم که این همان معنای اصلاح گری است.
معاون سیاسی استاندار تهران با اشاره به اینکه اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو لازمه تحقق ارزشهای این انقلاب بوده اند و هستند تصریح کرد: اصولگرائی و اصلاح طلبی با تعاریف اصیل خود ریشه در انقلاب اسلامی دارد و هر مسلمان پایبند به احکام شریعت در جهت اصلاح امور باید گام بردارد.
به گفته وی، اصلاح طلبی تحریف هویت فرهنگی نظام و انقلاب نیست اگر کسانی از شعارهای اصلاح طلبی سو استفاده های جناحی کرده باشند و کسانی به بهانه های اصول گرایی مردم را از دین گریزان کرده باشند نسبتی با این نظام ندارند .
معاون سیاسی استاندار تهران تاکید کرد: قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصول گرایی و اصلاح طلبی را در بطن و متن خود نهفته و پذیرفته است.
چاوشی افزود: کسانی که فکر و علمی ندارند نمی توانند در شرایط عادی رشد کنند، بی ریشه ها تنها در هوای افراط و تفریط می توانند رشد داشته باشند.

منبع: ایرنا

95102

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید