Performancing Metrics

شاخص درآمد سالانه آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشوری است | اتاق خبر
کد خبر: 363231
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 - 12:55
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شاخص درآمد سرانه استان کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، ناصر حضرتی پنجشنبه شب در جلسه شورای آذربایجان غربی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد افزود: با بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه موجود و تلاش برای فعلیت رساندن آنها می‌توان برای ارتقای استان در شاخص درآمد سرانه قدم‌های بلندی برداشت به ویژه اینکه موضوع فوق به معیشت مردم هم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: استان ما به معنای واقعی کلمه از قدمت دیرپایی برخوردار است، که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت، به طوری که از ۱۶ اثر تاریخی ثبت شده جهانی کشورمان دو اثر به عبارت دیگر قره‌کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب در استان ما قرار گرفته است.

حضرتی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ما متاسفانه به طور متوسط ۱۱ درصد است، که حدود ۲۳ درصد مردم در بخش صنعت، ۴۹ درصد در بخش خدمات و بقیه در سایر بخش‌ها مشغول فعالیت هستند اظهارداشت: رفع محرومیت و مشکلات موجود در استان نیازمند توجه ویژه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای عدم توقف اقدامات آغاز شده در دولت یازدهم، تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان به طور کلی بهبود وضعیت استان در شاخص‌های مختلف تاکید کرد و بیان داشت: در این صورت تا اندازه زیادی مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف حل خواهد شد.

حضرتی‌ لایروبی رودخانه‌ها، مدیریت مصرف آب در زمینه‌های کشاورزی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی برای احیای دریاچه ارومیه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: به واسطه اقدامات صورت گرفته همچنین با همراهی مردم و افزایش نزولات جوی وضعیت دریاچه ارومیه تغییر کرده است.

وی با اظهار اینکه به دنبال بهره‌برداری از سدهای مخزنی استان، احداث سدهای آبرسانی به حوزه آبریز دریاچه ارومیه همچنین انجام دادن یک سری اقدامات دیگر به طور قطع وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به گذشته بهتر خواهد شد، ادامه داد: لازمه دست‌یابی به نتیجه در این زمینه همکاری مردم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اظهار اینکه ۵ هزار کلاس تخریبی در مدارس استان وجود دارد، بیان داشت: این موضوع نشان‌دهنده وضعیت نابه‌سامان استان ما در شاخص‌های مربوط به آموزش است، که باید برای بهبود شرایط کنونی به صورت جدی گام برداشت.

حضرتی‌ با اظهار اینکه از سرمایه‌گذاری ناکافی در پروژه‌های زیربنایی و مسائلی از این دست در استان ما رنج برده می‌شود، گفت: این استان به لحاظ سیاسی، جغرافیایی و اجتماعی از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است، که می‌توان با صرف هزینه و سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف آن گام برداشت.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید