Performancing Metrics

وجود خلاءقانونی در برخورد با موتورسواران متخلف | اتاق خبر
کد خبر: 363239
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 - 14:13
رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: شفاف نبودن و خلاء قانونی در برخورد با موتورسواران متخلف یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی درباره گلایه هایی مبنی بر عدم نظارت پلیس بر تخلفات موتورسیکلت سواران، اظهارداشت: تخلفات موتورسیکلت سواران، به عنوان یک معضل به شدت جامعه را تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که شاهد بی نظمی این گونه از کاربران در سطح شهر هستیم، در حالیکه از سوی دیگر آمار و ارقام ارائه شده از سوی پلیس موید نظارت بر تخلفات راکبان موتورسوار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال، بیش از ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به پارکینگ منتقل و نیز بیش از ۸۰۰ هزار نفر از موتورسواران به علت تخلفات عدیده جریمه شدند از افزایش ۱۵ درصدی این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مردم، هیچ اقدامی از سوی پلیس جهت برخورد با موتورسواران متخلف انجام نشده است، گفت: اینکه از پلیس توقع داشته باشیم تا این معضل را به تنهایی حل کند، انتظارمنطقی نیست و راه به جایی نمی برد بلکه حل این معضل نیازمند این است که کلیه دستگاه های مسئول پای کار آمده و تکالیف خود را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: درصد قابل توجهی از راکبان موتورسیکلت به واسطه شغل یا درآمدشان از این وسیله نقلیه استفاده می کنند.

سردار حسینی به اشباع پارکینگ ها به علت رهاکردن موتورسیکلت از سوی مالکان آن اشاره کرد و گفت: شفاف نبودن و خلاء های قانونی در این رابطه یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم؛ بیش از آنکه به علت های این موضوع بپردازیم متاسفانه با معلول برخورد می کنیم.

وی،عدم وجود مکان هایی برای انتقال موتورسیکلت های متخلف و نیز بی کیفیتی و ارزان قیمت بودن این وسیله نقلیه را یکی دیگر از معضلات موجود در این رابطه عنوان و تصریح کرد: نازل بودن قیمت این وسیله نقلیه موجب شده تا مالکان هیچ اقدامی برای ترخیص آن انجام ندهند و مجدداً موتورسیکلت دیگری را خریداری کنند.

سردار حسینی بر استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت تولید موتورسیکلت تاکید کرد و گفت: نباید موتورسیکلت بی کیفیت و ارزان قیمت وجود داشته باشد بلکه کیفیت بالای این وسیله نقلیه موجب می شود تا مالکان نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: موتورسواران باید بداند در صورت ارتکاب تخلف و هدایت وسیله نقلیه به پارکینگ نمی تواند قید موتورسیکلت خود را زده و از تخلفی که مرتکب شده، شانه خالی کنند بلکه باید قانون، تکلیف متخلفان را مشخص کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ایجاد محرومیت های اجتماعی برای موتورسواران متخلف تاکید و تصریح کرد: باید شرایط بروز این معضل، علت یابی شده و همه دستگاه ها تکالیف خود را به نحو شایسته انجام دهند و از سویی دیگر نباید از پلیس انتظار داشت که به تنهایی مشکلات را حل کند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید