Performancing Metrics

ناباروری در دنیا به چالش کشیده می‌شود/ | اتاق خبر
کد خبر: 363262
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 - 18:22
هفدهمین کنگره بین المللی علوم تولید مثل رویان شهریور ماه برگزار می شود و در آن محققان ایرانی و خارجی ناباروری در دنیا را به چالش می کشند.

به گزارش اتاق خبر دکتر روح الله فتحی، عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان و دبیر علمی «هفدهمین کنگره بین المللی علوم تولیدمثل رویان» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هر ساله در شهریور ماه جشنواره و کنگره بین المللی رویان با حضور محققان و پژوهشگران برجسته و فعال سراسر دنیا در حوزه علوم تولیدمثل و سلول های بنیادی در کشور برگزار می شود.

وی افزود: در این برنامه بزرگ بین ­المللی، هم زمان ۳ کنگره «هفدهمین کنگره علوم تولید مثل»،«دوازدهمین کنگره سلول های بنیادی» که هر دو به زبان انگلیسی و «یازدهمین کنگره پرستاری و مامایی» به زبان فارسی برگزار می شود تا بتواند سهم مهمی در افزایش آگاهی عمومی و تخصصی در جامعه داشته باشد.

وی در خصوص اهمیت کنگره رویان اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم کشور را در عرصه جهانی چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ علمی بشناسانیم، لازم است تا محققان و دانشمندان بزرگ را از سراسر دنیا دعوت کنیم تا به ایران آمده و با دستاوردهای محققان داخلی و توانمندیهای ایشان در زمینه درمان ناباروری و علوم سلولی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه معمولا دانشمندان بزرگ و تاثیر گذار به این کنگره دعوت می شوند، عنوان کرد: در راستای برگزاری کنگره رویان، روابط علمی بسیار مفید و سودمند بین اساتید و محققان ایرانی با کشورهای دیگر برقرار می شود؛ همچنین دستاوردهای پژوهشگران داخل در دو عرصه سلول های بنیادی و علوم تولید مثل به دنیا معرفی می شود.

عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان افزود: هفدهمین کنگره بین المللی علوم تولیدمثل رویان با تمرکز بر درمان ناباروری زنان ومردان در دهم تا دوازدهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

دبیر علمی «هفدهمین کنگره بین المللی علوم تولیدمثل رویان» با اشاره به محورهای این کنگره گفت: چالش های ناباروری در دنیا محور اصلی این کنگره است، همچنین تشخیص و راههای درمان ناباروری مردان، فعالیت تخمدان و اختلالات آن، کیست های تخمدانی، نقص تخمدان یا یائسگی زودرس که در کشور رو به افزایش است از محورهای مهم این کنگره محسوب می شوند.

به گفته وی، از سوی دیگر سقط مکرر که جامعه زنان را به شدت درگیر کرده است نیز از محورهای این کنگره به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین در کنگره امسال در حوزه درمان و تحقیقات، حفظ باروری در بیماران سرطانی که ۴۵ درصد جامعه سرطانی را به خود اختصاص می دهند، مورد بررسی قرار می گیرد.

فتحی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سالانه تعداد قابل توجه بیمار سرطانی جدید در کشور داریم و این آمار نگران کننده است، بررسی وضعیت باروری و توانایی آن در این نوع از بیماران ضروری به نظر می رسد و باید علاوه بر اینکه به فکر پیشگیری و درمان سرطان باشیم، باید فکری در راستای حفظ توانایی باروری انها کنیم.

وی با بیان اینکه در این کنگره از سراسر دنیا دعوت می شوند تا تجربیات خود را در حوزه درمان ناباروری تبادل کنیم، افزود: همچنین اهدای جنین و تخمک، آخرین روش ها، قوانین اخلاق در ایران و کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: تاکنون با حضور و سخنرانی ۳۶ دانشمند در کنگره رویان موافقت شده است؛ همچنین ۱۶ دانشمند در کنگره علوم تولید مثل و ۱۸ دانشمند در کنگره سلول های بنیادی به ایراد سخنرانی می پردازند. از سوی دیگر در حوزه سلول های بنیادی، تکنولوژی سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی، پزشکی مبتنی بر فرد، تکنولوژی سلول های آی پی اس، مدل های بیماری، درمان با سلول های بینادی، مهندسی بافت، سلول های بنیادی سرطان عناوین اصلی مورد بحث قرار می گیرد.

همچنین در یازدهمین کنگره مامایی و پرستاری در زمینه های  نقش تغذیه در باروری و ناباروری، جنبه های اخلاقی درمان ناباروری، نحوه مشاوره و آموزش در درمان ناباروری، جنبه های روانشناسی ناباروری، وراثت در ناباروری و اثر غربالگری در سلامت تولید مثل سخنرانی و بحث خواهیم داشت.

همچنین امسال نیز در متن کنگره رویان مانند هر سال، به طرحهای برگزیده با عنوان «برندگان داخلی و بین المللی جشنواره رویان» جوایز ارزنده ای ارائه خواهد شد و برندگان جشنواره در روز دوم یعنی یکم سپتامبر یا یازدهم شهریور ماه بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن اختصاصی سخنرانی خواهند داشت.

وی عنوان کرد: امسال به طور کلی جمعا در حدود ۷۵۰ خلاصه مقاله برای کنگره رویان ارسال شده است که پس از فرآیند داوری تعداد نهایی مقالات پذیرفته شده، به دانشجویان و پژوهشگران اهداء خواهد شد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید