Performancing Metrics

سوختن 60هکتار از اراضی منابع طبیعی شازند استان مرکزی | اتاق خبر
کد خبر: 363332
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 11:27
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: 60 هکتار از اراضی مرتعی منابع طبیعی این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش اتاق خبر، مصطفی محمدی روز شنبه افزود: این آتش سوزی از ساعت 18 روز جمعه در منطقه سیدان شهرستان شازند بر اثر سهل انگاری عابران در ریختن زباله اغاز شد که مهار آن تا ساعت یک بامداد شب گذشته به طول انجامید.
وی ادامه داد: برای احیا و بازسازی اراضی تخریب شده بر اثر این آتش سوزی، حدود 700 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند بیان کرد: بیش از 60 نفر از مردم، عوامل دولتی و نیروهای آتش نشان شهرستان های شازند، آستانه و پالایشگاه شازند، هیات کوهنوردی این شهرستان، هلال احمر، بخش داری این منطقه، آتش سوزی را مهار و از بروز خسارت های بیشتر به اراضی طبیعی این شهرستان جلوگیری کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند با یادآوری ایجاد 20 مورد آتش سوزی در اراضی طبیعی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: 70 تا 80 درصد این آتش سوزی ها در روزها پنج شنبه و جمعه اتفاق افتاده که این مهم نشان از دخالت عامل انسانی در ایجاد این آتش سوزی ها است.
محمدی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع استان با شماره 1504 اداره کل منابع طبیعی تماس گرفته و بازرسان این اداره کل را آگاه کنند.
کوه های راسوند علاوه بر پوشش گیاهی مرتعی، یک زیستگاه طبیعی برای حیواناتی از جمله کبک، مار و سایر خزندگان است.
عرصه های مرتعی اراک، شازند، خمین و خنداب چهار کانون بحرانی آتش سوزی مراتع استان مرکزی هستند که در 10 دهه اخیر بیشترین آمار آتش سوزی را به خود اختصاص داده اند.
سال گذشته یک هزار و 264 هکتار از اراضی شهرستان های استان مرکزی دچار حریق شد که 113 هکتار این آتش سوزی ها در شهرستان اراک، 375 هکتار در شازند، 195 هکتار خمین، پنج و چهار دهم هکتار در شهرستان خنداب و مابقی در دیگر نقاط استان مرکزی رخ داده است.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید