Performancing Metrics

به این شهرهای اروپایی نروید | اتاق خبر
کد خبر: 363357
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 13:47
حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از بازگشتن از سفر با خود بگویید ای کاش اصلا به این شهر سفر نمی‌کردم. هم پولم و هم وقتم را هدر دادم.

مسافرت مانند قرار گذاشتن می‌ماند. بعضی اوقات پر از سورپرایزهای جذاب است. وقتی به آن شخص (آن مکان) علاقه دارید، این اتفاق کاملا غیر منتظره است. اما در مواقعی این غیر منتظره بودن اصلا دلچسب نیست و در آخر با خود فکر می‌کنید که اصلا چرا؟!

 پاریس، فرانسه

شهرهای اروپایی

پایتخت فرانسه، سومین مقصد برتر گردشگری دنیا و میزبانی بر برج ایفل و موزه‌ی لوور. با وجود اینکه این شهر مستحق بازدید در لیست شما هست ولی بد نیست بدانید که شهر عشق، نیمه‌ای تاریک و غیر رمانتیک نیز دارد. این موارد شامل آلودگی، گارسون‌های پرافاده و طلب‌کار و موش‌های شهری است. البته بحث توریست‌های مزاحم هم بماند.

در عوض کجا برویم: لیون

بعد از اینکه به دفعات از پاریس دیدن کردید، بهتر است که راه خود را به سمت لیون کج کنید. سومین شهر بزرگ فرانسه همان جذابیت پاریس را با توریست‌هایی کمتر دارا است. مناظری بهتر و غذاهایی لذیذ و ارزان‌تر از دیگر ویژگی‌های لیون است.

زوریخ، سوئیس

شهرهای اروپایی

زوریخ به خاطر آمار درخشان خود در کیفیت زندگی و داشتن شادترین شهروندان دنیا، بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کند. زوریخ شهری فوق‌العاده برای ساکن شدن و زندگی کردن است. ولی شهری خوب برای زندگی همیشه شهری خوب برای بازدید نیست. واحض‌تر بگم زوریخ شهری خسته‌کننده است. خسته‌کننده.

در عوض کجا بروم: لوسرن

لوسرن با جاذبه‌های گردشگی متنوع تمام وقت شما را خواهد گرفت و مشغولتان خواهد کرد. از معماری‌های قرون وسطی گرفته تا نمایشگاهی از مجموعه آثار پیکاسو. در طول روز می‌توان از دریاچه‌ی لورانس دیدن کنید و از مسابقات اسب سواری لذت ببرید.

زالس‌برگ، اتریش

شهرهای اروپایی

 هدف بازدید از زالس‌برگ برای بسیاری از توریست‌ها، جولیا اندروز (Julia Andrews) و دورمی (Do Re Mi) است. ولی زالس‌برگ با سوغاتی‌هایی مثل شکلات‌های موزارت (Mozart) و مگنت‌های یخچالش شناخته می‌شود. در حقیقت زالس‌برگ با خود توریست‌ها زنده است. اگر تصمیم به تماشای ساختمان‌ها و موزه‌های قدیمی گرفته اید، این شهر مورد انتظار شما خواهد بود. فقط شاید بعد از یکی دو روز خسته شوید و حوصله‌تان سر برود.

در عوض کجا بریم: زل‌ ام سی (Zell am See)

برای کسانی که دنبای شهری پویا با توریست کمتر می‌گردند، زل ام سی با یک ساعت و نیم فاصله مقصد بعدی شما خواهد بود. در تابستان این شهر با چمن‌زارهای استثنایی، کوهنوردی و دریاچه‌ی تمیزی که آنقدر زلال است که می‌توانید از آن بنوشید، شناخته می‌شود. در زمستان با شیب تند در کوه‌هایش به متفاوت‌ترین مکان برای اسکی تبدیل می‌شود.

آمستردام، هلند

شهرهای اروپایی

آمستردام فوق‌العاده است. چون کسی نیست که از اسنک‌های کره‌ای، قدم زدن کنار کانال‌های آب و در کل شهری پویا لذت نبرد. ولی حتی این شهر نیز از باران‌های سیل‌آسا، کوچه پس کوچه‌های تو در تو و گیج‌کننده و توریست‌های سرخوشی که در چراغ قزمز رد می‌شوند در امان نیست.

در عوض کجا برویم: گرونینگن

اغلب با نام آمستردام کوچک خطاب می‌شود و دقیقا همانند آمستردام پر از کانال‌های آب و موزه‌های جذاب است. از آنجایی که گرونینگن شهری دانشجو پذیر است، دارای شب‌های آرام و در کل اجناسی ارزان و به‌صرفه است. در ضمن آشنا شدن با افراد محلی نیز بسیار راحت و دلپذیر است.

فرانکفورت، آلمان

شهرهای اروپایی

تقریبا همه با این شهر آشنایی دارند چون اولا اگه تا به حال به آلمان سفر کرده باشید، احتمالا به این شهر نیز آمده اید. دوما این شهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز مالی و اقتصادی در سرتاسر اروپا است. ولی در همان لحظه که پایتان را از فرودگاه بیرون بگذارید، متوجه سخن برنده جایزه نوبل، گانتر گرس (Gunter Grass) خواهید شد که این شهر را "تجمعی از بتن" نامید.

در عوض کجا برویم: هامبورگ

از آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های میان‌رده و متوسط فرانکفورت فاصله بگیرید و مسیرتان را به سمت هامبورگ کج کنید. به لطف عظمت و ابهت مونیخ و برلین، این شهر معمولا در حاشیه و سایه قرار می‌گیرد. ولی این شهر شمالی نیز پیشنهاد‌های زیادی برای شما دارد. از قایق سواری در رودخانه‌ی الب (Elbe) گرفته تا خرید کردن از بوتیک‌هایی استثنایی.

پیزا،  ایتالیا

شهرهای اروپایی

به شما اطمینان می‌دهم عکس گرفتن در حال لگد زدن، هل دادن و بوسه زدن از برج کج پیزا از آداب یک توریست اروپایی به دور است. با وجود دوره‌گردها و اجناس و غذاهای بیش از حد گرون اطراف این برج، بهتر است به کل بازدید از این مکان را فراموش کنید. تمام جاذبه‎ی گردشگری این شهر نیز فقط و فقط در همین برج خلاصه شده است و پیزا جاذبه‌ی دیگری ندارد.

در عوض کجا برویم: لوکا (Lucca)

لوکا در توسکانی نیز مانند پیزا شهری محاصری شده در دیوار است. در این شهر شما توریست‌های کمتری پیدا می‌کنید و شاهد جذابیتی خالص و ناب و اندکی رمانتیک خواهید بود. جذابیت‌هایی مثل کاسکه‌های اسب سواری، خانه‌های ییلاقی و قدیمی، غذاهای محلی خوشمزه و تعداد قلیلی توریست.

بروخه، بلژیک

شهرهای اروپایی

اگر مجموعه تلوزیونی در بروخه (In Bruges) را دیده باشید، حتما این شهر را در لیست شهرهای تکراری خود قرار خواهید داد. درسته که از معماری مثال‌زدنی و خیابان‌های سنگ‌فرش این شهر به سادگی نمی‌شود گذشت ولی همه‌ی شهر پر شده از تورهای گردشگری و توریست‌هایی بی‌انصاف که شلوغی و همهمه‌ای نایاب و مثال‌زدنی در تمام دنیا را موجب شده اند.

در عوض کجا برویم: خنت

بعد از خروج تمامی تورهای گردشگری در برخه، یک سکوت مرگبار و ترسناکی سرتاسر شهر را فرا می‌گیرد. ولی در در خنت توازنی مناسب بین شهری آرام و شهری پرهیاهو وجود دارد. عاشق شهری نشدن که در لابلای مغازه‌ها و بوتیک‌هایش معماری قرون وسطایی گنجانده شده، بسی سخت و دشوار است.

دوبلین، ایرلند

شهرهای اروپایی

دوبلین شهری بسیار فوق‌العاده است. چه چیزی بهتر از شهری مهمان‌نواز! هرچند که در مواقعی توریست‌ها نظراتی ناجوانمردانه در رابطه با موزه‌هایش عنوان می‌کنند و می‌گویند که اینجا "ایرلند واقعی" نیست. آنها انتظاراتی مانند کوه‌پیمایی و موزیک اصیل ایرلندی و .. دارند.

در عوض کجا برویم: صد در صد دوبلین

فقط اندکی گشت و گذار در خیابان‌ها را فراموش نکنید. اگر بخواهیم صداقت باشیم، هیچ شهر ایرلندی پیدا نخواهید کرد که از هر لحاظی حتی قابل مقایسه با دوبلین باشد. این شهر فاصله‌ی کمی با اطراف شهر دارد و بسیاری از توریست‌ها خواستار تجربه‌ی آداب و رسوم و فرهنگ حاشیه‌نشینان آن هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید