Performancing Metrics

سفر 51 مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور | اتاق خبر
کد خبر: 363369
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 19:17
هفته گذشته در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری طرح آبرسانی به 252 روستا بهره برداری شد و همزمان 51 مدیر ارشد و 8 وزیر به استان های مختلف سفر کردند تا از نزدیک پیگیر روند اجرایی طرح ها و توسعه کشور باشند.

وزیران نیرو، کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته به دهها شهر و روستا سفر کردند.
در هفته ای که گذشت بهره برداری از طرحهای آبرسانی به روستاهای 14 استان در آئینی با حضور معاون اول رییس جمهوری ، وزیر نیرو و استاندار تهران در شهرستان شهریار آغاز شد.
اسحاق جهانگیری، فاز اول تصفیه خانه و شبکه جمع آوری خطوط انتقال فاضلاب شهرستان شهریار را به صورت نمادین و همزمان با 252 طرح آبرسانی سراسر کشور مورد بهره برداری قرار داد.
در این آئین، بهره برداری از بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی نور شهرستان شهریار نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.
عملیات اجرایی احداث فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار در سال 1390 شامل بیش از 120 هزار لوله گذاری فرعی و بیش از 11 هزار متر لوله گذاری اصلی در بخش جمع آوری فاضلاب و حدود سه هزار متر نیز خط انتقال آغاز شد.
این تصفیه خانه در سه مدول هر کدام به ظرفیت 240 هزار نفر جمعیت شهرستان شهریار را تحت پوشش قرار می دهد که با تکمیل و راه اندازی فازهای دوم و سوم آن تا سال 1415 نیاز بیش از 720 هزار نفر جمعیت شهرهای شهریار و اندیشه در زمینه تصفیه فاضلاب رفع خواهد شد.
بر اساس آمار مجموع اعتبارات صرف شده برای این پروژه شامل خطوط اصلی و فرعی و انتقال به همراه فاز اول تصفیه خانه 38.5میلیون یورو(با در نظر گرفتن نرخ تبدیلی ارز به ریال درحال حاضر) معادل یک هزار و 347 میلیارد ریال بوده است.
تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار در زمینی به مساحت 23 هکتار به منظور جمع آوری و تصفیه آب و فاضلاب و حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع زیر زمینی و استفاده بهینه از پساب در جهت توسعه فضای سبز و ارتقای شاخص های سلامتی مناطق شهریار و اندیشه توسط شرکت آب و فاضلاب احداث شده است .
تسهیلات مالی این تصفیه خانه به مبلغ 18 میلیون یورو توسط بانک توسعه و تجارت (اکو) تامین شده است.
این مجتمع در زمینی به مساحت 23 هکتار به منظور جمع آوری و تصفیه آب و فاضلاب و حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع زیر زمینی و استفاده بهینه از پساب در جهت توسعه فضای سبز و ارتقای شاخص های سلامتی مناطق شهریار و اندیشه توسط شرکت آب و فاضلاب ایجاد شده است.
پروژه بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی بخش خصوصی نور شهرستان شهریار نیز در زمینی به مساحت 10هزار متر با زیربنای 20 هزار مترمربع در هفت طبقه با اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات بانکی احداث شده است.
پروژه ساخت بیمارستان فوق تخصصی نور از سال 89 آغاز و در پایان سال 1394 تکمیل و تجهیز شده است.
این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل جراحی با تجهیزات و امکانات فوق پیشرفته دارای بخشهای جراحی قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، دیالیز، تصویربرداری هسته ای فوق پیشرفته، بخش کودکان، داخلی، آی سی یو و سی سی یو و بخش اورژانس است.
در این بیمارستان با بخش های آزمایشگاه، پاتولوژی، بخش سنجش تراکم استخوان، رادیو گرافی، مامو گرافی، داروخانه و ارائه خدمات درمانی مطابق با نیازهای منطقه پیش بینی شده است.
در این مجموعه بیش از 100 پزشک متخصص و 600 کادر آموزش دیده مشغول بکار هستند.
هفته گذشته و در ادامه سفرهای استانی اعضای دولت تدبیر و امید، وزیر کشور به یزد سفر کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از شرکت الکترو کویر یزد گفت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و عزم جدی دولت تدبیر و امید در تحقق این سیاستها، در سفرهای استانی از نزدیک از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید می کنیم.
وی افزود: در این بازدیدها در جریان فعالیتها و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی قرار می گیریم و پس از بررسی در راستای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: جوانان و فعالان اقتصادی کشورمان نشان داده اند هرجا تجربه و تبحر در کنار علم و تکنولوژی قرار گیرد می توانیم گامهای موثری برای پیشرفت و توسعه کشور برداریم.
وی تصریح کرد: اگر انگیزه واقعی و در کنار آن علم و تکنولوژی باشد می توانیم به همه جا دسترسی و در همه عرصه ها حضور داشته باشیم.
شرکت الکترو کویر سالانه چهار هزار عدد تابلوهای فشار متوسط و ضعیف برق تولید و به کشور های کنیا، سوریه، عراق و قطر صادر می کند.
حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از یکصد نفر از فعالان اقتصادی و صنعتی استان، نشست با فعالان بخش اقتصادی و افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر کشور به استان یزد بود.
همچنین هفته گذشته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به مشهد سفر کرد و معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به دزفول،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری به اصفهان ، وزیر دفاع ،پشتیبانی نیروهای مسلح به بوشهر ،
،معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به زاهدان ، معاون امور فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش به همدان و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم سفری به اردبیل داشت .
مشهد، بیرجند و یاسوج هم هفته گذشته مقصد معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون امور تولیدات دامی و همچنین قائم مقام وزیر جهاد در امور مجلس و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته سفری به مشهد داشت و در سخنانی گفت که امسال غیر از اعتبارات رسمی و تبصره ای، طبق 'جدول' 14 بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی معادل حدود 140 هزار میلیارد ریال به بخش پژوهش و فناوری اختصاص می یابد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به تربت حیدریه و اصفهان سفر کرد و معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به اردبیل ، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس به گناباد سفر کرد و طرح تحقیقاتی نظام مدیریت بهداشت ایمنی و حفاظت از محیط زیست نیز هفته گذشته با حضورعلی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درمرکز فناوری خودرو 9 دی در پیکان شهر تهران رونمایی شد.
مردم زاهدان، شهرکرد، خرم آباد، سمنان ،سنندج، گرگان ، مشهد و یاسوج هفته گذشته میزبان معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، معاون سیاسی وزیر کشور، معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون وزیر راه وشهرسازی بودند.
عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه هفته گذشته به خرم آباد سفر کرد و از طرح توسعه و افزایش سطوح پروازی فرودگاه این شهر بازدید کرد و وزیر ورزش و جوانان نیز سفری به نوشهر داشت و در سخنانی اظهار کرد از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور به بهره برداری رسیده است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفری به تبریز داشت و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیراز ،قائم مقام وزیر نیرو و معاون معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارومیه و معاون حقوق بشر و روابط بین الملل وزارت دادگستری هم به بجنورد سفر داشت.
هفته گذشته معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری به ارومیه از طرح های عمرانی و اماکن بیمارستانی در دست احداث خوی بازدید کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ابنیه های دولتی به بروجرد سفرکرد و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی هم سفری به شیراز داشت و گفت: 40 بیمارستان با مجموع پنج هزار و 700 تخت تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد که تحویل آنها به نوبت و از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید