Performancing Metrics

12 مصوبه برای تسریع در توسعه چهارمحال و بختیاری و خوزستان | اتاق خبر
کد خبر: 363370
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 19:29
نشست مشترک استانداران و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان با 12 مصوبه برای تسریع در توسعه این استان ها برگزار شد.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر جمعه در نشست مشترک استانداران و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان در بخش دوآب صمصامی واقع در شهرستان کوهرنگ، از جدیت در اجرای این مصوبه ها و بررسی و ارزیابی نتیجه طی سه ماه آینده خبر داد.
وی تاکید کرد: حفظ رژیم طبیعی رودخانه کارون و برقراری تعادل در میزان آورد و برداشت از این حوضه مورد تاکید استانداران، مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار گرفت.
سلیمانی دشتکی افزود: مسئولان ارشد 2 استان عمل به دستور رئیس جمهوری مبنی بر انتقال آب به نقاط دیگر برای تامین آب آشامیدنی و همچنین عمل به مصوبه های شورایعالی آب کشور در این نشست بررسی شد.
وی تصریح کرد: پیگیری به منظور احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز از طریق مسئولان ملی یکی دیگر از مصوبه ها در این نشست مشترک بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمادگی مسئولان ملی و استانی به منظور احداث آزادراه لردگان – ایذه در محور ارتباطی شهرکرد – بروجن – اهواز بیان کرد: در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار، بخش خصوصی برای احداث این آزادراه با هدف تسریع در بهره برداری، با ترک تشریفات واگذار می شود.
وی عنوان کرد: تسریع در اجرای عملیات اجرایی حفر تونل و احداث جاده های ارتباطی در گردنه های تاراز و چری و همچنین ارتقای محور ارتباطی شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان را از جمله مصوبه ها برای کوتاه شدن مسیر ارتباطی، مدیریت زمان، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش تصادفات را از دلایل اجرای این طرح ها دانست.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: با هدف جلوگیری از افزایش روند تخریب خاک، طبیعت، محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها و حفظ منابع آب و خاک مقرر شد تا مسئولان دستگاه های اجرایی متولی در 2 استان نسبت به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری اقدام کنند.
وی به حاصلخیز بودن خاک استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان اشاره و اظهار کرد: به منظور افزایش بهره وری در اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری می توان کشت گیاهان دارویی و کاشت درختان را افزایش داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر گفت: ساماندهی زمان کوچ عشایر، جلوگیری از کوچ زودرس و ساماندهی ایل راه ها نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی و برقراری تعادل دام و مرتع دارد.
وی به اجرای طرح های گازرسانی به مناطق مختلف کشور و استان ها در زمان فعالیت دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد تا در صورت رسیدن لوله گاز به مرزهای مشترک چهارمحال و بختیاری و خوزستان بتوان از همان طرح به مناطق نزدیک در استان همجوار گازرسانی انجام داد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: بررسی علمی و ارائه راهکار کارشناسی به منظور توسعه پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از پتانسیل های مهم اقتصادی در استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان مورد تاکید قرار گرفت.
استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: رشد تولید و توسعه متوازن نقش مهمی در شتاب بخشی به روند پیشرفت 2 استان دارد.
غلامرضا شریعتی تاکید کرد: انجام مطالعات و رعایت مسائل زیست محیطی در بخش انتقال آب آشامیدنی به نقاط دیگر و توجه به جلوگیری از بروز خسارت در مبدا بایستی با اقدام کارشناسی از سوی مسئولان دو استان پیگیری شود.
وی افزود: احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز حمل و نقل بار و مسافر استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، بنادر جنوبی و فلات مرکزی را متحول می کند.
شریعتی برای احداث آزادراه لردگان – ایذه در محور ارتباطی شهرکرد – بروجن – اهواز اعلام آمادگی و تصریح کرد: در خوزستان احداث جاده چهار خطه اهواز – ایذه شروع و تاکنون 40 کیلومتر آن انجام شده و بقیه به طول 80 کیلومتر در حال برنامه ریزی و اجراست.
وی بیان کرد: در صورت تکمیل و بهره برداری از طرح های مشترک استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان مانند تونل هونی، تونل چری و بقیه تونل ها و جاده های واقع در مسیر طول محور ارتباطی شهرکرد – اهواز 130 کیلومتر و از لحاظ زمانی سه ساعت کوتاه تر می شود.
استاندار خوزستان اضافه کرد: مسئولان این استان به منظور سرمایه گذاری حوزه های گردشگری، رفاهی، تفریحی و ورزشی در چهارمحال و بختیاری آمادگی دارند.
وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره های مشترک فرهنگی، اجرای طرح های آبخیزداری و آخوان داری، توسعه کشت گیاهان دارویی، احداث جاده های دسترسی، ارتقای راه های ارتباطی، ساماندهی در کوچ عشایر و جلوگیری از کوچ زودهنگام آنان، حفظ مراتع و رشد شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف در دستور کار مسئولان خوزستان با همکاری مدیران چهارمحال و بختیاری قرار می گیرد.
استانداران، مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان از طرح های مشترک بین 2 استان مانند تونل چری و بخش های دوآب صمصامی و بازفت دیدن کردند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید