Performancing Metrics

کارخانه لاستیک سازی خرم آباد 10 درصد پیشرفت داشته است | اتاق خبر
کد خبر: 363371
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 19:42
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس گفت: روند ساخت کارخانه لاستیک سازی خرم آباد از سال 93 شروع شده، 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اتاق خبر:صید محمد خان بیرانوندی جمعه در نشست خبری با بیان اینکه قرار بوده که احداث کارخانه لاستیک سازی خرم آباد با ظرفیت ایجاد اشتغال برای یکهزار و 800 نفر ظرف 18 ماه به بهره برداری برسد، افزود: در وضعیت فعلی استان ضرورت دارد که چند دستگاه اجرایی کمک کنند تا مشکل لاستیک سازی حل شود. در واقع در این شرایط نیازمند تسهیل و تعجیل در امر اشتغالزایی هستیم.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی نبود بهره برداری درست از اعتبارات را یکی ازدلایل اصلی مشکلات صنعت استان دانست و گفت: 500 تا 600 واحد صنعتی معطل در استان داریم در صورتی که احیای همین واحدها می توانند 50 تا 60 هزار اشتغال ایجاد کند.
بیرانوندی در خصوص ضرورت تخصیص منابع آب به استان لرستان برای توسعه کشاورزی، افزود: ارزش کشاورزی به کشت آبی است؛ اما اکنون تنها 23 درصد اراضی استان آبی است و این نصف میانگین کشوری است.
وی بیان کرد: به گفته مسئولان ذی ربط 12.5 میلیارد متر مکعب در این استان آب وجود دارد؛ اما 11.5 میلیارد متر مکعب آن از استان خارج می شود.
نماینده خرم آباد با بیان اینکه برای تخصیص آب به استان پیگیری های خود را با استفاده از ظرفیت استاندار در وزارت نیرو انجام می دهیم، گفت: استان لرستان در این زمینه تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد.
وی افزود: از رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خواسته ایم که سد زیبا محمد ازنا را به عنوان یک مطالبه این قرارگاه احداث کند؛ البته ساخت سد کاکا شرف نیز از درخواست های گذشته ما بوده است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس به نگاه مثبت فرمانده سپاه لرستان برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از طریق دولت و اختصاص 40 میلیارد تومان برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک باید این ساماندهی را قطعی بدانیم.
وی تصریح کرد: قلعه فلک الافلاک به نقطه پایانی برای ساماندهی قرار گرفته است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس حضور وزرا و مسولان ارشد نظام همزمان با سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در استان لرستان را زمینه ساز تسریع در توسعه استان دانست و گفت: اگر قرار باشد نماینده ای با وزرا ملاقات کند از یک هفته قبل تر باید هماهنگی های لازم انجام شود؛ اما در همین رفت و آمدهای وزرا به استان موفق شدیم که مجوز راه اندازی شهرداری منطقه چهار خرم آباد را از وزیر مربوطه اخذ کنیم.
بیرانوندی اضافه کرد: همچنین در سفر وزیر راه و شهرسازی ضرورت ساماندهی رودخانه خرم آباد به عنوان یکی از وظایفاین وزارتخانه و ضرورت توجه ویژه به راههای سپیددشت را مطرح کردیم.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و پایلوت شدن استان لرستان به طور ویژه برای استان یک امر مثبت است؛ اما این مهم با مدیریت جهادی به ثمر می نشیند.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بین نمایندگان استان اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد اما عزم تمام نمایندگان چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بر این است که در راستای تامین منافع عمومی استان تلاش کنند.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید