Performancing Metrics

آغاز ساخت کارخانه ایران خودرو در جمهوری آذربایجان | اتاق خبر
کد خبر: 363469
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 20:49
عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولیدی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در شهرک صنعتی نفت چاله حمهوری آذربایجان آغاز شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شاتا ، در مراسمی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان و شاهین مصطفایف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، مراسم عقد قرارداد برگزار و عملیات اجرایی احداث سایت تولید محصولات ایران‌خودرو کلید زده شد.

در این برنامه که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، معاونان وزیر اقتصاد آذربایجان، شریک تجاری ایران‌خودرو و جمعی از مقامات محلی برگزار شد، فرایند همکاری دو طرف تجاری به میهمانان ارائه شد و طرفین از پیشرفت مراحل تشکیل همکاری مشترک ابراز رضایت کردند.

۲۲

پس از مراسم ویژه آغاز احداث، وزیر صنعت کشورمان طی سخنانی خواستار استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور شد و گفت: در سالهای اخیر همکاری ایران و جمهوری آذربایجان توسعه خوبی داشته و این مهم جز با درایت و دستورات مساعد روسای جمهور دو کشور امکان پذیر نبوده است. وی تاکید کرد: آمادگی کامل داریم تا ضمن آموزش کارکنان این کارخانه، سرمایه لازم برای راه‌اندازی تولید محصولات ایرانی را انجام دهیم. وی ابراز امیدواری کرد، خط تولید خودرو در نفت چاله ظرف نه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

در ادامه برنامه، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به سوابق مثبت تعامل میان دو کشور، بر لزوم تداوم این همکاری تاکید و از ایجاد خط تولید خودرو سواری در کشورش ابراز رضایت کرد.

۱۴

گفتنی است، رییس‌جمهور آذربایجان در فوریه سال گذشته میلادی، مجوز احداث خط تولید محصولات ایران خودرو در آن کشور را صادر کرد. قرار است در این کارخانه که وسعتی برابر با ده هکتار دارد، خودروهای دنا، رانا، سمند و سورن در مرحله نخست به صورت قطعات نیمه منفصله به تولید برسد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید