Performancing Metrics

خدمات روستایی دولت تدبیر و امید کم نظیر است | اتاق خبر
کد خبر: 363599
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 14:26
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه روستاها خدماتی مانند ارائه تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال و عمران در سه سال گذشته ارائه کرده که در تاریخ ایران کم نظیر است.

اتاق خبر:سید ابوالفضل رضوی روز شنبه در همایش ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی در اردبیل گفت: در تاریخ ایران هیچ دولتی مانند دولت یازدهم برای کمک به توسعه روستاها در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری چنین عزتمندانه گام برنداشت.
وی با اشاره به راهکارهای پیشنهادی برای توسعه روستاها افزود: نبود شغل مناسب و درآمد ناچیز عامل اصلی بسیاری از مشکلات از جمله مهاجرت روستاییان به شهرهاست که موجب بروز پدیده هایی مانند حاشیه نشینی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری بیان کرد: بسیاری از روستاها از خدمات زیرساختی برخوردار بوده اما همچنان مهاجر فرست بودند که تحصیلات فرزندان روستاییان یکی از عوامل نیافتن شغل مناسب و تبعیض شناسایی شد و مورد توجه قرار گرفت.
او اضافه کرد: در کنار این اقدام با توجه به لزوم حمایت از راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط در روستاها ، دولت تدبیر و امید پرداخت تسهیلات اشتغالزا را در قالب های مختلف در دستور کار قرار داد.
رضوی به پرداخت تسهیلات با کارمزد 10 درصد برای پروژه های خود اشتغالی اشاره و تشریح کرد: این تسهیلات با دستور دکتر روحانی و پیگیری معاون اول رییس جمهوری و همکاری بنیاد مستضعفان تسهیلات با سود هفت تا 9 درصد در سال جاری پرداخت می شود.
او گفت: مشکلی در زمینه پرداخت تسهیلات به شرکت های حقیقی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی وجود ندارد و پرداخت با سود سه درصد انجام و کارت یارانه نقدی خانوار به عنوان تضمین تسهیلات در نظر گرفته می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی ، بنیاد علوی ، بنیاد مستضعفان و بانک سینا طرح های اشتغالزایی مناطق روستایی از تخفیف 15 درصدی برخوردار می شوند.
او سقف این تسهیلات برای هر استان را 200 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پنج درصد بنیاد علوی ، پنج درصد استانداری و پنج درصد دیگر را معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به عهده می گیرد ، همچنین طرح های واقع در مناطق شهری نیز می توانند از تخفیف 10 درصدی برخوردار شوند که پنج درصد بنیاد علوی و پنج درصد را استانداری ها باید متقبل شوند.
رضوی با بیان اینکه طرح های خود اشتغالی منجر به درآمد پایدار نیز تا 200 میلیون ریال می توانند از تسهیلات بهره مند شوند ، گفت: بر اساس تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و سپاه پاسداران یک هزار روستای مناطق مرزی از تسهیلات می توانند استفاده کنند که در این راستا شرکت ها تشکیل شده است.
وی ادامه داد: 15 هزار میلیارد ریال برای آب آشامیدنی روستاها از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته اختصاص یافت و دولت در این زمینه به تعهد خود عمل کرد؛ پنج هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای پروژه های روستاهای محروم از صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: برای تامین اعتبار ، سیاست گذاری و برنامه ریزی مشکلی وجود ندارد و شوراها و دهیاری ها تنها باید نسبت به جذب مشارکت مردمی در اجرای پروژه ها اقدام کنند چرا که توسعه در سایه حضور مردم ممکن می شود.
او اظهار کرد: عدالت بنیانی ، ارزش گرایی ، درون زایی ، برون گرایی و دانش بنیانی محور سیاست های اقتصادی است که با توجه به این اصول دولت تدبیر و امید به روستاها توجهی ویژه داشته و در راستای تحقق این اصول باید دولت کوچک شده و مردم محور تولید قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید