Performancing Metrics

کاهش تورم ورشداقتصادی مهمترین دستاوردهای دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 363602
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 14:37
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: دولت اقدام های مثبتی در حوزه اقتصاد کلان انجام داده که کاهش تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی از آن جمله است.

اتاق خبر:یدالله رحمانی عصر شنبه در جلسه ستاد هفته دولت، تورم 40 درصد را نتیجه سیاست های غلط گذشته دانست و افزود: دولت یازدهم کاهش تورم را با هدف تثبیت شاخص های کلان و فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار داد و این رقم را به حدود 10 درصد رساند.
وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور نیز که در گذشته به رشد منفی تبدیل شده بود نیز با برنامه ریزی ها و تدابیر دولت به رشد مثبت سه رسیده است.
او اظهار کرد: با تعاملی که بعد از برجام با دنیای خارج برقرار شده است باید بتوانیم از ظرفیت اقتصادی خارج از کشور نیز در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از شاخصه های آن برونگرایی است استفاده کنیم و زمینه را برای صادرات تولیدات خود فراهم آوریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به فراهم بودن شرایط و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در فارس افزود: ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری است و سرمایه گذار می تواند با توجه به ثبات اقتصادی ایجاد شده، بسنجد که در چند سال آینده چه وضعیتی پیش خواهد آمد و بر همان اساس و بدون دغدغه اقدام به سرمایه گذاری کند.
رحمانی تصریح کرد: مجموعه سیاست های دولت امروز منجر به این شده که نرخ بیکاری در کشور از 12 و 6 دهم درصد به 11 درصد و در استان فارس از 16 و 9 دهم درصد به 12 و یک دهم درصد کاهش یابد.
وی، ارتقای توان تولید ملی را نیز از دیگر مباحث مورد تاکید در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بر همین اساس، دولت تدبیر و امید، کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید را در تمام استان ها تشکیل داد که استان فارس با تشکیل 81 جلسه فعالیت مناسبی در این حوزه انجام داده است.
او ادامه داد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات بیش از 480 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که مسائل 47 درصد آنها حل شد و رفع مشکلات سایر واحدها نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: دولت 16 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی مشکل دار اختصاص داده که استان فارس تاکنون توانسته بیشترین رقم را به خود اختصاص دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: شیوه تخصیص این اعتبارات به گونه ای است که هر استانی که بتواند طرح های خود را زودتر به مرحله دریافت تسهیلات برساند از تسهیلات بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 301 طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و 151 میلیارد تومان به بانک های استان معرفی کرده ایم و از سایر متقاضیان نیز تقاضا داریم که از این فرصت استفاده کرده و برای بهره مندی از این تسهیلات سریع تر اقدام کنند.
رحمانی با اشاره به استفاده دولت از منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی برای ایجاد تحرک در بخش تولید افزود: 44 درصد از منابع صندوق در سال گذشته در بخش صنعت به استان فارس اختصاص یافته است که بر اساس آن یک هزار و 20 میلیون ریال به بیش از 13 طرح پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید