Performancing Metrics

بخش مهمی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به اردبیل محقق شده است | اتاق خبر
کد خبر: 363603
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 14:40
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: به جز شش، هفت پروژه تقریبا تمامی مصوبات سفر سال 93 ریاست محترم جمهوری به استان اردبیل محقق شده است.

اتاق خبر:«محمد شریعتمداری» شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: در جریان سفر روز شنبه پروژه های سفر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیم هایی برای اجرایی شدن معدود پروژه های مشکل دار گرفته شد.
وی با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل - میانه بیان کرد: وزارت راه وشهر سازی اجرای این پروژه را در دستور کار دارد و تابه حال برای اجرای آن با چند شرکت خارجی از طریق فایناس وارد مذاکره شده است.
وی بیان کرد: برای ادامه پروژه راه آهن اردبیل 290 میلیون یورو نیاز بوده و قرار است از طریق فایناس توسط سرمایه گذاران خارجی اجرا گردد.
وی در باره پروژه پتروشیمی اردبیل نیز گفت: مسایل و مشکلاتی در زمینه سهم شرکای پروژه وجود دارد که این امر نیز امروز بررسی و قرار شد بصورت جدی موضوع پیگیری شود.
شریعتمداری با اشاره به سرمایه گذاری بزرگ دولت در مهار آب های مرزی و نیز پروژه های آب و خاک استان اظهار کرد: یک میلیارد دلار از هشت میلیارد دلار اعتبار تخصیصی در کشور به استان اردبیل تعلق گرفته و هم اکنون در طرح های اجرایی استان سه هزار و 500 نفر مشغول کار هستند.
وی تاکید کرد که دولت به توسعه متوازن در کشور توجه دارد و در این راستا مناطق محروم کشور و تقویت زیرساخت های آن از جمله در روستا در اولویت برنامه های دولت است.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار گفت: سفر ریاست جمهوری و مصوبه های خوب آن در استان برکات زیادی داشته و مردم استان قدردان دولت هستند.
وی بیان کرد: کارهای بزرگی در سه سال گذشته در استان صورت گرفته و سرمایه گذاری های بزرگی نیز در استان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای قابلیت های غنی برای رشد و توسعه می باشد خواستار توجه هر چه بیشتر دولت و سرمایه گذاری مناسب در استان شد.
آیت الله عاملی توازن در توسعه کشور را امری ضروری ذکر کرد و افزود: استان های با قابلیت های غنی و در عین حال محرومی چون اردبیل نیازمند نگاه و توجه خاص می باشد.
وی همچنین خواستار فعال شدن پروژه راه آهن و تجدید نظر در لغو گمرک اصلاندوز از فهرست گذرگاههای مصوب شد.
به گزارش ایرنا، در جریان هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در مرداد ماه 1393به اردبیل، اجرای 76 پروژه در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، گردشگری، بهداشت و درمان، منابع آب، حمل و نقل، مسکن، عمران شهری و روستایی، حوادث غیرمترقبه و انرژی با اعتبار سه هزار و 210 میلیارد ریال به تصویب رسید.
اختصاص یک میلیارد دلار به شمال استان برای مهار آبهای مرزی از محل صندوق توسعه ملی طی چهار سال، تامین 350 میلیون یورو برای تکمیل بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اردبیل و پروژه راه آهن اردبیل- میانه از جمله وعده های رییس جمهوری به مردم استان اردبیل بود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید