Performancing Metrics

خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰ میلیون تن گذشت | اتاق خبر
کد خبر: 363708
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 20:44
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران از واردات گندم بی‌نیاز شده‌ است، گفت: امکان صادرات حداقل دو میلیون تن گندم از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران فراهم است.

اتاق خبر: علی قنبری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰ میلیون تن گذشت، اظهار داشت: برای اولین بار طی چند سال اخیر، خرید تضمینی گندم داخلی از میزان مصرف سالانه پیشی گرفته و از واردات این کالای استراتژیک به کشور، بی‌نیاز شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در پایان فصل خرید سال گذشته، ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم خریداری شده بود، اضافه کرد: در سال‌جاری هم تاکنون، ۱۰ میلیون و ۶۹ هزار تن از این محصول خریداری شده که نسبت به خرید پایان فصل گذشته، حدود ۲ میلیون تن معادل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد ریال از بهای گندم‌ها واریز شده است؛ ضمن اینکه باقی مطالبات نیز با اولویت تحویل گندم به مراکز خرید شرکت در سراسر کشور، به تدریج پرداخت می‌شود.

به گفته قنبری، در حال حاضر خرید تضمینی گندم در کشور ادامه دارد و مراکز خرید مستقر این شرکت در استان‌ها، همچنان در حال تحویل گرفتن و خرید این محصول هستند؛ با خرید این میزان گندم و با توجه به موجودی ابتدای سال، هم اکنون مازاد بر مصرف سالیانه ذخایر گندم داریم که درصورت موافقت و اخذ مجوز از سوی دولت، امکان صادرات حداقل ۲ میلیون تن گندم توسط این شرکت فراهم است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید