Performancing Metrics

بازدید معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور از بزرگراه شمال به جنوب | اتاق خبر
کد خبر: 363766
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 15:30
معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشوراز بخش مربوط به کردستان در پروژه کریدور شمال به جنوب بازدید کردند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، حسن‌نیا معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور به اتفاق امیر قادری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی این استان از بخش مربوط به استان کردستان در پروژه کریدور شمال به جنوب بازدید کردند.

این هیئت درقطعات ۹،۶،۵،۲ و کنارگذر شهرستان سقز حضور پیدا کردند واز نزدیک درجریان میزان پیشرفت و مشکلات قرارگرفت.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل  ضمن دریافت گزارش ازمشاورین، مجریان و پیمانکاران این پروژه ها، راهکارهای لازم را برای به سرانجام رساندن هر چه زودتر این پروژه ملی که تاثیر بسزایی درتوسعه وعمران استان کردستان دارد، ارائه کرد.

خیرالله خادمی همچنین محور سنندج-همدان حدفاصل گردنه صلوات آباد را هم مورد بازدید قرارداد و با عوامل اجرایی این پروژه صحبت و طرح توسعه و چهارخطه نمودن گردنه صلوات آباد را بررسی کردند.

دکتر خادمی وعده داد از محل اسناد خزانه اسلامی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای زیر عبور بردن پروژه های تفویضی به استان به طول ۲۵ کیلومتر در حد فاصل حسین آباد تا سه راهی غیبی سور اختصاص یابد.

ساماندهی گردنه صلوات آباد و ارتقای این محور به طول ۲۵ کیلومتر در قالب دو قطعه از دیگر تصمیمات حاصل از این سفر بود و قرار شد شرکت ساخت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استانداری کردستان از محل اعتبارات استانی هر کدام به طور مساوی یک سوم مبلغ مورد نیاز را تأمین کنند.

دولت  در تلاش است با هدف ساماندهی ورودی شهر سنندج از مسیر صلوات آباد، کامیاران و سقز قطعات جدید را آغاز کند و یکی از این اقدامات دوبانده کردن مسیری به طول ۱۰ کیلومتر از انتهای چهارخطه موجود "نرسیده به سراب قامیش" است.

در این بازدید بر ضرورت استفاده از ظرفیت قیر در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل قطعات جدید و نیز روکش و حفظ و نگهداری مسیرهای موجود تأکید شد.

گفتنی است کریدور شمال به جنوب از مرز بازرگان و جلفا در شمال غربی کشور آغاز شده و تا بندر امام خمینی(ره) و بندر خرمشهر به طول کلی ۱۳۲۸ کیلومتر امتداد دارد و سهم محور میاندوآب به کرمانشاه از این کریدور ۴۳۰ کیلومتر است که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده است

اجرای این کریدور مزایایی چون تسهیل در ترافیک عبوری،   صرفه جویی در مصرف سوخت، سامان بخشی به یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور و رونق بخشی به سرمایه گذاری ملی و گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید