Performancing Metrics

عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی قابل قبول است | اتاق خبر
کد خبر: 363799
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 13:31
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تقدیر وزیر صنعت از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در استان گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده عملکرد اقتصاد مقاومتی استان قابل قبول است ولی تا رسیدن به هدف مورد انتظار فاصله داریم.

اتاق خبر:اسماعیل جبارزاده روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی است، به اوج تعامل و همکاری دستگاه های مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد.
وی ادامه داد: دغدغه مردم دغدغه یکایک دستگاه های اجرایی است و این امر باید به عینه برای یکایک شهروندان استان ملموس شود و آنها باید حس کنند که مسئولان در جهت ایجاد رفاه، امنیت و آسایش آنان تلاش می کنند.
جبارزاده اظهار کرد: موفقیت هایی که تا امروز به دست آمده، کافی نیست و ضروری است به سمت تعالی و افزایش کیفیت اقدامات در جهت رضایتمندی مردم گام برداریم.
وی گفت: بر اساس ارزیابی هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل آذربایجان شرقی توسط دستگاه متولی آن انجام شده، عملکرد استان قابل تقدیر است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: وزارت کشور به عنوان متولی اقتصاد مقاومتی عملکرد سه استان پایلوت را به صورت مستمر ارزیابی می کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت در امر واحدهای کوچک صنعتی و برگشت آنان به گردونه تولید و افزایش ظرفیت تولید و جهاد کشاورزی نیز در بعد بخش کشاورزی و عمران روستایی نقش دارند.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش چهار ماهه استان، عملکرد ستاد مقاومتی آذربایجان شرقی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد تقدیر قرار گرفته است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که برای سال جاری ترسیم شده واحدهایی که بنا به شرایط دولت گذشته از گردونه تولید خارج شده اند به شرطی که تولید و محصول آن واحد دارای بازار باشد، به چرخه تولید باز می گردند.
وی با اشاره به مهاجرت معکوس صنعتگران گفت: تلاش می کنیم صنعتگرانی که به هر دلیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی خود را بسته و به استان های دیگر مهاجرت کرده اند به استان خود بازگردانیم تا مجدد در خدمت تولید و اقتصاد استان باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: هر هفته حداقل دو جلسه کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود 100 مورد و در سال جاری نیز 67 مورد مشکل و مانع واحدهای تولیدی و صنعتی استان با کمک مدیران و همکاری دستگاه های مختلف برداشته شده است.
جبارزاده اظهار کرد: خوشبختانه صنعت به آن روند مورد انتظار رسیده و در چهار چوب تعیین شده در حال حرکت است و امروز به دنبال فعال کردن بخش معدن هستیم.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز اشراف کامل بر تمام استان داریم، گفت: با اجرای طرح پهنه بندی و سیستم نظارت مستقیم توسط مهندسان کشاورزی از سال 93 تمام مشکلات این بخش اعم از کاشت، داشت و برداشت تحت نظر قرار دارد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: در ارتباط با فروش محصولات کشاورزی در گذشته مشکلاتی داشتیم که با برنامه ریزی های انجام شده و تشکیل ستاد تنظیم بازار، تولید کنندگان دیگر دغدغه فروش محصولات ندارند.
وی اظهار کرد: در تدوین سند توسعه استان با توجه به ارزیابی های علمی که صورت گرفته است، یکی از دلایل عدم موفقیت تولید کنندگان وجود مشکلات در قیمت تمام شده مواد اولیه و همچنین بازاریابی جهت فروش تولیدات برآورد شده است.
جبارزاده ادامه داد: از این رو یکی از هسته های کلیدی سند توسعه استان، ایجاد شرکت های تامین و تجهیز و همچنین شرکت های توسعه بازار در صنوف مختلف است تا بتوانیم با افزایش و رونق تولیدات، محصولات خود را علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی نیز به فروش برسانیم.
وی با اشاره به برکات برجام اظهار کرد: ارسال سه محموله بزرگ فرش دستباف از آذربایجان به کشورهای خارجی از آثار مهم برجام است.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تولید کنندگان ما قبل از برجام دچار مشکل بودند و با به فرجام رسیدن برجام شاهد رونق تولید و صادرات در استان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید از فضای بعد از برجام جهت ورود به بازارهای خارجی استفاده کنیم، گفت: جهت معرفی کارهای تولیدی استان در کشورهای خارجی باید از افراد توانمند و دارای تخصص بهره مند شویم.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید