Performancing Metrics

سیاست کلی دولت حمایت ازتولید و توسعه اشتغال است | اتاق خبر
کد خبر: 363802
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 13:51
استاندار خراسان رضوی گفت:سیاست کلی دولت حمایت از تولید، رونق و توسعه اشتغال است که این مهم با استفاده از تولیدات داخلی محقق می شود و همراهی همگان را می طلبد.

اتاق خبر:علیرضا رشیدیان در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تاکید کرد: با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و بررسی راهکارهای تحقق این مهم در کمیته فرهنگی، می توان با قاچاق کالاهای خارجی مقابله کرد.
وی با تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های کاشف، بر استمرار و تداوم این روند به منظور مقابله جدی با این پدیده شوم که صدمات فراوانی به اقتصاد و تولید کشور وارد می کند، اظهارکرد. 635 میلیارد ریال کالای قاچاق در چهار ماهه نخست امسال در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 23 درصدی دارد.
وی، توجه به چرخه مالی قاچاق کالا و اقتصاد جرم را ضروری دانست و افزود: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب باید عزم جدی بر این باشد که عمل قاچاقچی برخلاف صرفه و همراه با خطر باشد و جنس قاچاق از قبل مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار، آماج اقدامات گوناگون این مبارزه قرار گیرد .
رشیدیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تبلیغات متناسب و هوشمندانه و همه جانبه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد قضایی و انتظامی، قاطع در این خصوص را مهم دانستند.
رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر استقرار کارشناس طلا و سنگ های قیمتی در استان، گفت: این مهم با توجه به انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ ها و مصرف سالانه حدود 15 تن سنگ قیمتی انجام شد
وی با اشاره به مقابله جدی با عرضه طلای قاچاق در بازارها، گفت: برنامه مدیریت استان، حفظ کارگاه های طلا سازی موجود، فراوری و حمایت از صادرات این محصول برای آن دسته از واحدهایی است که به صورت قانونی فعالیت می کنند.
استاندار خراسان رضوی افزود: بازنگری در حوزه مالیات برای صنف طلا فروشان به منظور شفاف سازی هر چه بیشتر با جدیت دنبال می شود.
از ابتدای سال تا کنون هزار و 933 نفر در رابطه با کالای قاچاق در خراسان رضوی دستگیر و 13 باند نیز متلاشی شده است.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید