Performancing Metrics

سود نوکیا از مقدار پیش بینی شده کمتر شد | اتاق خبر
کد خبر: 363825
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 16:08
پس از فروش بخش‌های باقیمانده از تجارت موبایل نوکیا توسط مایکروسافت، این شرکت با مشکلات بزرگ دیگری نیز روبرو شده است.

اتاق خبر: نوکیا دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. پس از فروش بخش‌هایی از تجارت موبایل این کمپانی توسط مایکروسافت، سود این شرکت نیز در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی بیش از مقدار پیش‌بینی شده کاهش داشته است. به نظر می‌رسد رقابت برای شرکت فنلاندی که زمانی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلفن همراه در جهان بود، بسیار دشوار شده است.

پس از فروش بخش‌های باقیمانده از تجارت موبایل نوکیا توسط مایکروسافت، این شرکت با مشکلات بزرگ دیگری نیز روبرو شده است. اخیرا شرکت فنلاندی که زمانی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی تلفن همراه در جهان بود اعلام کرده که سود آنها در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، بیش از مقدار پیش‌بینی شده کاهش داشته است.

بخشی از کاهش سود نوکیا به این خاطر است که اپراتورهای مخابراتی امروزه برای دسترسی به شبکه‌های سریع‌تر هزینه نمی‌کنند. علاوه بر آن، خرید شرکت Alcatel-Lucent توسط نوکیا، باعث کاهش سود این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول شد و آنها را مجبور کرد تا قیمت برخی سرویس‌های خود را افزایش دهند.

درآمد نوکیا در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به ۳۷۰ میلیون دلار رسیده و ۴۹ درصد کاهش داشته است. کارشناسان رقم ۴۰۰ میلیون دلار را برای این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند و می‌توان عنوان کرد که نوکیا با کاهش ۸ درصدی در این دوره مواجه بوده است. علاوه بر آن، این شرکت عنوان کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ رقمی حدود ۱.۳ میلیارد دلار را ذخیره کند و از آن برای ادغام با شرکت خریداری شده‌ی جدید یعنی Alcatel-Lucent استفاده کند. شرکت جدید شرکتی فرانسوی است که در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند. رقم اعلام شده، ۳۰۰ میلیون بیش از برنامه‌ریزی نوکیا است.

یکی از سخنگویان نوکیا، علت اصلی کاهش سود این شرکت را فروش ضعیف تجهیزات شبکه‌های موبایلی آنها می‌داند. کاهش فروش نوکیا در این مدت، بیشتر در آمریکای شمالی و اروپا بوده است که با کاهش ۱۲ درصدی مواجه شده است. البته مدیر عامل این شرکت اعلام کرده که آنها، افزایش سود را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ پیش‌بینی‌ می‌کنند. از طرف دیگر کارشناسان اقتصادی این کاهش سود نوکیا را نشانه‌ی بدی برای این کمپانی می‌دانند و کاهش ارزش سهام این شرکت را پیش‌بینی می‌کنند.

خرید کمپانی آلکاتل-لوسنت توسط نوکیا، از اهداف این شرکت برای حفظ رقابت با شرکت‌هایی مانند هواوی و اریکسون، تا زمان ارائه‌ی سرویس‌های جدید مخابراتی بوده است. اما بازار مخابراتی نشان داده که پتانسیل محدودی برای رشد در این مدت داشته و نوکیا برای باقی ماندن در رقابت راه سختی پیش رو دارد.

منبع: عصر ایران

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید