Performancing Metrics

ایران و اندونزی تفاهم‌نامه امضا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 363848
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 17:59
شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) به منظور انجام مطالعات دو میدان نفتی در جنوب کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اتاق خبر: شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) به منظور انجام مطالعات دو میدان نفتی در جنوب کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

«علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «دووی سوجیپتو» مدیرعامل شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) امروز با هدف مطالعه ٢ میدان نفتی منصوری و آبتیمور از سوی شرکت اندونزیایی، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

علی کاردر مدیرعامل شرکت نفت در این مراسم با اشاره به اینکه این یادداشت تفاهم، نخستین همکاری این شرکت و شرکت پرتامینای اندونزی است، گفت: صنعت نفت ایران در دوران پساتحریم، انتقال فناوری را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و خواهان تعامل با شرکتهای بین المللی در این زمینه است.

معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه ریزی شرکت نفت برای تداوم روند افزایش تولید در پسابرجام، تصریح کرد: این شرکت برای تحقق اهداف تولیدی خود، به بهره مندی هرچه بیشتر از فناوریهای روز نیاز دارد و شرکت‌های بین‌المللی باید در تعامل با ایران، این مهم را مدنظر قرار دهند.

این مقام مسئول به فهرست هشت شرکت صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید اشاره کرد و افزود: شرکت‌های بین‌المللی که به عنوان طرف قرارداد ایران در توسعه میادین نفت و گاز فعالیت خواهند کرد، باید با مشارکت یکی از این شرکت‌های ایرانی، اهداف توسعه ای مدنظر را دنبال کنند.

«دووی سوجیپتو» مدیرعامل شرکت ملی نفت اندونزی هم در این مراسم، از همکاری با صنعت نفت ایران در حوزه های مختلف استقبال و از ابراز تمایل این شرکت برای واردات نفت خام و فراورده های پتروشیمی از ایران خبر داد.

ساخت پالایشگاه در اندونزی با همکاری ایران، از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد اشاره قرار گرفت.

به گزارش مهر، میدان نفتی منصوری از نظر موقعیت جغرافیایی در حدود ٦٠ کیلومتری شمال خلیج فارس و تقریبا ٥٠ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشک جنوب غربی قرار گرفته است.

میدان نفتی آب تیمور نیز در استان خوزستان و در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی اهواز و مابین میدانهای منصوری و سوسنگرد واقع شده است که هم اکنون از مخازن ایلام و سروک آن تولید نفت صورت می‌گیرد. نخستین شواهد وجود نفت در سازندهای ایلام و سروک میدان آب تیمور با حفر چاه شماره یک در سال ١٩٦۸ اثبات و تولید از آن در سال ١٩٩١ آغاز شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات