Performancing Metrics

در انتخابات سال۹۶نامزد اختصاصی داریم | اتاق خبر
کد خبر: 363906
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 23:31
دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: مانند دوره‌های قبل برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خود را خواهیم داشت؛ اگر قرار اصولگرایان، ائتلاف بود، نامزدمان را معرفی می‌کنیم و به خروجی ائتلاف تمکین خواهیم کرد.

اتاق خبر: محمدنبی حبیبی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه سال آینده سال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است، اظهار کرد: ما یک حزب مقطعی انتخاباتی نیستیم و در تمام طول سال فعالیت داریم و دارای یک تاریخ ۵۳ ساله هستیم.

وی افزود: در این مدت در حالی که اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور بارها متفاوت شده و تغییر کرده است، اما مؤتلفه ثابت قدم در همان ادعای ابتدایی خود یعنی حرکت به سمت جامعه نمونه اسلامی باقی مانده است.

حبیبی تصریح کرد: علت تجزیه نشدن و عدم انشعاب در حزب مؤتلفه و متفرق نشدن نیروهای آن، محکم بودن پایه های ایدئولوژیک حزب است. اگر در ایدئولوژی خود محکم نبودیم، دچار انشعاب می شدیم. این ثبات قدم، ناشی از ریشه های قوی و محکم اسلامی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: دغدغه ما پس از انقلاب حفظ نظام جمهوری اسلامی بوده است و تاکنون نیز به این دغدغه عمل کرده ایم ولی در عین حال برای کسب قدرت و حضور در نهادهای حاکمیتی مانند مجلس و دولت تلاش کردیم، اما حفظ نظام برای ما اولویت دارد.

وی با بیان اینکه ما برای انتخابات سال آینده از چند ماه پیش بحث های داخلی خود را شروع کردیم، گفت: ما به روند همگرایی اصولگرایان پایبند هستیم، اما همانند دوره های گذشته نامزد هم خواهیم داشت.

حبیبی اظهار کرد: اگر قرار اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف بود، ما نامزد خود را در شورای ائتلاف مطرح می کنیم و هرچه خروجی ائتلاف شد، به آن تمکین خواهیم کرد، اما اگر ائتلافی در کار نبود، مؤتلفه نامزد خود را خواهد داشت. یک حزب، اگر حزب باشد باید با دست‌پر به میدان رقابت انتخاباتی برود.

دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح کرد: از ما می پرسند اگر جریان اصولگرایی به این نتیجه برسد که اصولگرایان نباید با نامزدهای متعدد بیایند، مؤتلفه چه کاری انجام خواهد داد. ما در انتخابات مجلس نزدیک به ۲۰۰ نامزد شناسایی کردیم و این گزینه ها در شورای ائتلاف مطرح شدند.

مصلحت اصولگرایی را در هر شرایطی ترجیح می‌دهیم

وی تاکید کرد: ما مصلحت اصولگرایان را در هر شرایطی ترجیح می دهیم البته این مسئله نافی داشتن نامزد مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری یا هر انتخابات دیگری نیست.

حبیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قرار شد اصولگرایان از احمدی نژاد در انتخابات آینده حمایت کنند، آیا مؤتلفه نیز تبعیت می کند؟ خاطرنشان کرد: ما درباره هیچ شخصی نفیا و اثباتا صحبت نمی کنیم، اما در هر صورت نامزد خود را برای انتخابات آینده خواهیم داشت ولی نهایتا اگر مصلحت اصولگرایی این بود که با یک نامزد بیایند تا پیروز شوند، از آن فرد حمایت می کنیم؛ چراکه در این شرایط لابد از پیروی هستیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت لیست ۳۰ نفره تهران در انتخابات مجلس دهم گفت: ما از هیچ کدام از اصول مورد باور خود حتی یک عدول کوچک هم نکردیم. ما با جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران در اصول، واحد هستیم و معتقدیم که باید ثبات قدم در اصول را رعایت کنیم، اما امکان دارد در سلیقه ها به شرط آنکه اصولمان مخدوش نشود، اختلاف داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما هیچ کدام از افراد لیست ۳۰ نفره اصولگرایان را خارج از دایره اصولگرایی نمی‌دانیم. من تمام افراد لیست ۳۰ نفره را اصولگرا می دانم. ما در ارائه این لیست به هیچ وجه از پایه‌های اصولگرایی عدول نکردیم.

حبیبی با بیان اینکه رقبای اصولگرایی در انتخابات آینده با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد، گفت: امکان دارد ما در هفته آخر نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه برسیم که با اصولگرایان ائتلاف کنیم. البته ما برای هر دو حالت برنامه داریم، یعنی اگر اصولگرایان نخواستند با یکدیگر ائتلاف کنند، ما نامزد خود را خواهیم داشت، اما اگر قرار جمعی ائتلاف این شد که اصولگرایان یک نامزد داشته باشند، ما نامزد خود را به جریان اصولگرایی معرفی می کنیم ولی در نهایت به خروجی نهایی تمکین خواهیم کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اضافه کرد: به ائتلاف رسیدن یا نرسیدن اصولگرایان بستگی به تحرک رقیب و مصلحت اصولگرایان دارد و فعلا از امروز نمی توانم پیش بینی در این خصوص داشته باشم.

نامه محرمانه موتلفه به رئیس جمهور و تشریح نقاط ضعف و قوت دولت

وی با اشاره به دیدگاه مؤتلفه نسبت به دولت یازدهم اظهار کرد: ما اخیرا یک نامه ای را در سه بخش به رئیس جمهور نوشتیم و نقاط ضعف، نقاط مثبت و پیشنهادات خود را به دولت ارائه دادیم البته این نامه هیچ‌گاه منتشر نشد.

حبیبی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه مؤتلفه برای انتخابات شوراهای شهر اظهار داشت: ما از امروز به ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات شوراها اعتقاد داریم. ما در انتخابات ریاست جمهوری قصد داریم نامزد خود را داشته باشیم البته هر چقدر مصلحت اصولگرایی باشد به آن تمکین می کنیم، اما در انتخابات شوراها، اعتقاد به ائتلاف داریم.

دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح کرد: ما مصلحت انقلاب را بالاتر از مصلحت اصولگرایی و مصلحت اصولگرایان را بالاتر از مصالح گروهی خود می دانیم. اگر در انتخابات آینده اصلاح طلبان با ائتلاف به صحنه بیایند و ضرورت هایی پیش بیاید، ممکن است اصولگرایان به این نتیجه برسند که برای رقابت انتخاباتی با اصلاح طلبان با یک نامزد حضور پیدا کنند.

وی افزود: طبیعتا ما به عنوان حزب مؤتلفه در انتخابات آینده از یک گزینه خوب حمایت خواهیم کرد، اما در شرایطی که بین بد و بدتر پیش بیاید، ما بد را انتخاب می کنیم.

حبیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مؤتلفه در ۵۰ سال عمر خود روند نزولی داشته است یا صعودی، گفت: نفوذ مؤتلفه روند نزولی نداشته است، اما اگر عضوگیری را یکی از ملاک های نفوذ در نظر بگیریم ما نزول نکردیم بلکه صعود کردیم البته روند صعودی ما خیلی بالا نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه تاکید کرد: ما دائما در حال عضوگیری هستیم و مؤتلفه را در حال رشد می بینیم ولی شرایط امروزمان هم خیلی شرایط مطلوبی نیست.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید