Performancing Metrics

اوپک: قیمت نفت بالای ١٠٠ دلار غیرعادی بود | اتاق خبر
کد خبر: 363948
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 18:48
دبیر کل تازه اوپک گفت که صعود قیمت نفت به بالای ١٠٠ دلار برای هر بشکه، ناشی از شرایط غیرعادی بوده است.

اتاق خبر: محمد بارکیندو دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که از روز دوشنبه (اول اوت - ١١ مرداد) این مقام را از عبدالله البدری تحویل گرفت، افزود که رسیدن قیمت نفت به بیش از ١٠٠ دلار برای هر بشکه که در سال ٢٠١٤ ناگهان سقوط کرد، ناشی از شرایط غیرعادی غیرقابل دوام بوده است.

وی در بولتن ماهانه این گروه نفتی گفت: اوجگیری قیمتهای نفت که در سال ٢٠٠٨ تا ١٤٧ دلار برای هر بشکه بالا رفت، غیرقابل دوام و شاید برای اقتصاد جهان، زیان آور بوده است.

بارکیندو افزود: سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک به همکاری با دیگر کشورهای تولید و مصرف کننده نفت، برای یافتن قیمت های عادلانه و قابل تغییر برای این کالا، ادامه خواهد داد.

به گفته بارکیندو، بعید است که افزایش مجدد شمار سکوهای حفاری مورد استفاده در آمریکا، منجر به افزایش تولید نفت خام یا تاثیر منفی بر قیمتها شود.

اوجگیری قیمت نفت تا بالای ١٠٠ دلار برای هر بشکه پیش از سقوط قیمت ها در سال ٢٠١٤ به علت بالارفتن تقاضا، خطرات سیاسی برای عرضه و تضعیف ارزش دلار، معامله گران را به سرمایه گذاری به افزیش قیمت ها ترغیب کرد.

قیمت های نفت پس از کاهش در بحران مالی ٢٠٠٨ دوباره تا تابستان ٢٠١٤ به حدود ١٠٠ دلار رسید، اما پس از آن به علت وجود مازاد عرضه ناشی از افزایش تولید نفت شیل (ماسه ای) آمریکا، دوباره سقوط کرد.

محمد سانوسی بارکیندو دبیر کل تازه اوپک با ١٤ عضو که روز دوشنبه (١١ مرداد) در محل دبیرخانه اوپک در وین، به طور رسمی این مقام را تحویل گرفت و جانشین عبدالله البدری شد، در یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک در روز دوم ژوئن (١٣ خرداد) در وین، به مدت ۳ سال به عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب شد.

البدری لیبیایی از اول ژانویه ۲۰۰۷ عهده دار این سمت بوده است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید