Performancing Metrics

آرامش بازار جهانی طلا پس از ریزش 23 دلاری | اتاق خبر
کد خبر: 363953
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 18:59
طلای جهانی پس از این‌که روز جمعه در واکنش به گزارش اشتغال مثبت آمریکا حدود دو درصد سقوط کرد، در اوایل معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته گذشته ایستاد.

اتاق خبر: گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در ماه ژوییه برای دومین ماه متوالی اشتغالزایی بالاتر از حد انتظاری داشته و رشد دستگاه هم افزایش یافته است.

این گزارش مثبت خوشبینی نسبت به سلامت اقتصاد آمریکا را تقویت کرده و احتمال افزایش نرخ‌های بهره این کشور در سال جاری میلادی را تقویت کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۳۳۵.۴۰ دلار بود. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۳۳۱.۳۶ دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در حدود یک هفته اخیر بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ کاهش یافت و به ۱۳۴۱.۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۲۳ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۴.۴۰ دلار بسته شد. این کاهش چشمگیر طلا را به پایین‌ترین قیمت در حدود دو ماه و نیم گذشته رساند و رشد هفتگی این فلز را به حدود یک درصد کاهش هفتگی تبدیل کرد.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در این باره گفت: قیمت‌های طلا آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا را کاملا هضم کرده‌اند. اما با وجود اینکه عوامل بنیادین اقتصادی آمریکا مثبت شده‌اند، ریسک‌های نزولی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان نامعمول مانده اند. ابهام دیگری که ناظران بازار منتظر روشن شدن آن هستند، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

براساس گزارش رویترز، معامله‌گران و بانک‌های بزرگ وال استریت انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا پس از گزارش اشتغال مطلوب ماه ژوییه نرخ‌های بهره را در سال ۲۰۱۶ افزایش دهند. همچنین طبق آمار معاملات صندوقهای فدرال، در حال حاضر احتمال افزایش نرخها تا سپتامبر ۱۵ درصد برآورد می شود در حالیکه احتمال افزایش نرخها در دسامبر از ۳۳ به حدود ۴۴ درصد افزایش یافته است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر ارزش دلار را پشتیبانی می‌کنند که به نوبه خود قیمت این دارایی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. این فلز ارزشمند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره آمریکا و ابهامات اقتصادی که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرده، بیش از ۲۶ درصد رشد قیمت داشته است.

ذخائر صندوق اس پی دی آر گولد تراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است،  روز جمعه ۰.۷۳ درصد افزایش یافت و به ۹۸۰.۳۴ تن رسید.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره به پایین‌ترین قیمت در دو هفته اخیر نزول کرد و با ۰.۳ درصد کاهش ۱۹.۶۰ دلار معامله شد. این فلز روز جمعه سه درصد ریزش قیمت داشت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۱۴۶ دلار رسید و هر اونس پالادیوم تغییر چندانی نداشت و ۶۹۳.۵۵ دلار معامله شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید