Performancing Metrics

اجرای ۱۶۰میلیارد تومان پروژه در بندرخرمشهر | اتاق خبر
کد خبر: 364001
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395 - 10:03
معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه در بندر خرمشهر خبر داد.

اتاق خبر: معاون وزیر و راه شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظهر امروز دوشنبه از ساختمان اداری قدیم بندر خرمشهر(محل احداث موزه دریا) و همچنین پروژه های در دست اجرا در این بندر از جمله تعمیرات اساسی اسکله چهارپست، پروژه زیرساخت دوربین های مدار بسته تعمیرات پسکرانه اسکله دو تا هفت و زمینی کردن شبکه هوایی برق بازدید کرد.

محمد سعیدنژاد در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران به انجام اقداماتی برای توسعه بنادر کشور پس از رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: از جمله مهمترین این اقدامات، در خرمشهر صورت می گیرد که هم به لحاظ استراتژیکی و سابقه تاریخی حائز اهمیت است و هم نقشی اساسی در توسعه منطقه خرمشهر و آبادان و ایجاد اشتغال برای مردم محروم این منطقه دارد.

وی از انجام پروژه هایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: در خرمشهر ۴۰ میلیارد پروژه در دست اقدام است و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر است که امیدواریم با اجرای این پروژه  که در راستای توسعه و افزایش ظرفیت بندر خرمشهر  در حال انجام است میزان اشتغال نیز در این بندر افزایش یابد.

 ادامه روند شناورسازی مغروقه ها

معاون وزیر راه و شهرسازی، شناور سازی مغروقه ها را از مهمترین برنامه های اجرا شده در بندر خرمشهر دانست و عنوان کرد: با توجه به سیاست های دولت میزان فعالیت شناورسازی مغروقه ها در اروندرود افزایش داشته و سازمان بنادرتا کنون ۳۱ فروند مغرقه از این رودخانه خارج کرده که ۱۲ فروند آن ظرف سه سال خیر انجام گرفته است.

سعیدنژاد، خبر از اجرای فاز دیگری از شناور سازی مغروقه های رودخانه اروند را داد و گفت: پروژه دیگری برای نجات مغروقه ها در حال انعقاد است و امیدواریم طی هفته های آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات شناور سازی دیگری نیز آغاز و اقدامات برای خارج کردن تمام مغروقه های باقی مانده انجام شود به گونه ای که کشتی های بزرگتر بتوانند وارد بندر خرمشهر شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: هدف گذاری سازمان بنادر این است که کشتی های ۱۵ تا ۲۰ هزار تنی در بندر خرمشهر پهلو بگیرند و اگر این اتفاق بیافتد اتفاقی جدی در توسعه خرمشهر و آبادان خواهد بود.

راه اندازی دفتر CBC

وی همچنین به راه اندازی دفتر CBC (دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق) در بندر خرمشهر نیز به عنوان مقدمه تحقق این هدف اشاره کرد و افزود: از نظر سازمان بنادر و دریانوردی، دفتر CBC در خرمشهر آماده است و طرف عراقی نیز از این دفتر بازدید داشته و مذاکراتی نیز با آنها انجام گرفته و امیدواریم در هفته های آینده به طور رسمی نمایندگان عراق  در این دفتر مستقر شوند و مدیریت مشترکی را داشته باشیم.

سعیدنژاد با اشاره به قرار گرفتن بندر خرمشهر در محدوده مناطق آزاد  از فراهم سازی ساز و کارهای ارتقای این بندر خبر داد و اضافه کرد: این بندر به دلیل موقعیت خاصش جاذبه خوبی برای بخش خصوصی دارد که می توان با تغییر در ماهیت و شکل کالاها در همین محل کار صادرات را انجام داد و یا بدون طی تشریفات گمرکی خاص واردات را انجام داد وباعث افزایش ارزش افزوده می شود این امر در این بندر در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث موزه دریا به عنوان دیگر فعالیت خاص صورت گرفته در بندر خرمشهر یاد کرد و گفت: ایجاد این موزه در محل ساختمان قدیم بندر خرمشهر انجام می شود و با کمک سازمان میراث فرهنگی  در حال طراحی است تا به موزه کشتیرانی و جنگ تبدیل شود و بتواند زمینه تحقیق و پژوهش را برای مردم و دانش آموزان و دانشجویان در زمینه فرهنگ و تاریخ دریانوردی ایجاد کند.

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت شناور

وی در ادامه به موضوع تسهیلات پرداخت شده به شناور سازان نیز پرداخت و ادامه داد: سازمان بنادر سیاست کلی را در مورد شناور سازی دارد و تا کنون نیز بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان و در خواست کنندگان تسهیلات شناور سازی پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید بر اینکه ساخت تمام شناورها توسط نیروهای کار داخلی انجام می شود، این صنعت را دارای نقش جدی در زمینه اشتغال زایی و همچنین توسعه گردشکری دریایی دانست.

سعیدنژاد در پایان توضیح داد: طی سال های گذشته مسیرهای مسافربری  بین خطوط داخلی و جزایر کشور ایجاد شده و خطوط جدیدی نیز بین کشور با کشورهای همسایه همچون عراق و کویت راه اندازی و توسعه یافته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید