Performancing Metrics

رشد۵۳درصدی خریدگندم درکردستان | اتاق خبر
کد خبر: 364009
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395 - 10:27
مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی کردستان از رشد ۵۳ درصدی خرید گندم در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۴ خبرداد وگفت:تاکنون مبلغی بابت بهای خرید گندم به حساب کشاورزان واریزنشده است.

اتاق خبر: جمال صالحی به میزان خرید گندم تضمینی در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷۱۵ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان خرید گندم در استان کردستان مربوط به شهرستان های بیجار با بیش از ۲۱۱ هزار تن، قروه ۱۴۲ هزار تن و سقز هم با بیش از ۱۰۸ هزار تن بوده است.

وی  کمترین میزان گندم خریداری شده در استان را مربوط به شهرستان سروآباد با ۱۶۵۰ تن ذکر کرد و اظهارداشت: ارزش ریالی گندم خریداری شده دراستان حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ادامه داد: میزان گندم خریداری شده در استان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۳ درصد و در مقایسه با کل خرید پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است.

صالحی با اشاره به عدم پرداخت پول به کشاورزان گندم کار کردستانی، بیان کرد: تاکنون مبلغی بابت خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان واریز نشده است ولی مسئولان پیگیر تخصیص اعتبارات لازم در این خصوص هستند.

وی با اعلام اینکه مجوز حمل ۴۶۰ هزار تن گندم کردستان به خارج از استان صادر شده است، افزود: تاکنون ۲۳۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز استان به استان های اصفهات، تهران، البرز، گیلان، مازندران، چهارمحال بختیاری، قم و یزد حمل شده است.

وی موجودی گندم استان را ۷۲۰ هزار تن ذکر کرد و اظهارداشت: مصرف سالانه استان هم ۱۸۰ هزارتن برآورد شده است و خوشبختانه در حال حاضر انبارهای سطح استان وضعیت خوبی در حوزه ذخیره سازی گندم دارند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید