Performancing Metrics

صادرات گازوئیل ایران به اقلیم کردستان عراق از سرگرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 364048
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395 - 13:46
یک مقام مسئول از سرگیری صادرات گازوئیل ایران به اقلیم کردستان عراق پس از توقفی نزدیک به سه ماهه خبر داد.

اتاق خبر :پس از آغاز صادرات گازوئیل ایران با استاندارد یورو چهار از پایانه‌های نفتی غرب خلیج فارس به ویژه آبادان و ماهشهر، صادرات گازوئیل ایران به اقلیم  کردستان عراق هم پس از توقفی سه ماهه بار دیگر از سرگرفته شد.

محمد صادقی با تایید از سرگیری صادرات گازوئیل ایران به اقلیم کردستان عراق در مرداد ماه امسال، گفت: صادرات گازوئیل به اقلیم کردستان عراق در قالب طرح فروش سوخت به مرزنشینان از بهمن ماه سال ۹۴ در پایانه‌های نفتی میاندوآب آغاز شده بود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه از پایان اردیبهشت سال جاری به علت عدم ابلاغ مصوبات کار گروه مرکزی و رفع مغایرت‌ها اجرای این طرح فروش و صادرات گازوئیل متوقف شد، تصریح کرد: با این وجود با مرتفع شدن موانع اجرایی، صادرات این فرآورده نفتی از مرداد ماه امسال بار دیگر از سرگرفته شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب همچنین از افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت بارگیری گازوئیل برای صادرت به اقلیم کردستان عراق خبر داد و افزود: به دلیل کیفیت بالای گازوئیل و استقبال از این فرآورده نفتی، جهت بالا بردن توان بارگیری و افزایش صادرات، با اقدامات فنی مهندسی به روش (HOT TAPPING) ظرفیت بارگیری و صادرات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی با اجرا و تکمیل پروژه های در دست اجرا، زمان بارگیری کاهش و به تبع آن تعداد بارگیری گازوئیل از ۷۵ دستگاه به ۱۰۰ دستگاه نفتکش جاده پیما افزایش یافته است، تاکید کرد: هم اکنون میزان صادرات گازوئیل به اقلیم کردستان عراق از مرز تمرچین به روزانه یک میلیون لیتر رسیده است.

صادقی با یادآوری اینکه با این وجود ظرفیت صادرات تا سقف دو میلیون لیتر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: صادرات این فرآورده نفتی براساس شاخص‌ها و طبق استاندارهای جهانی کالیبره شده، توسط کارشناسان اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی ایران مورد بازدید و تائید قرار می‌گیرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید