Performancing Metrics

خرمای خوزستان قابلیت ورود به بورس کالا را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 364230
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 05:19
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از قابلیت ورود خرمای خوزستان به بورس کالا خبر داد.

اتاق خبر: محمد اسکندری در جلسه امکان سنجی ورود خرما به بازار بورس کالا در آبادان گفت: خرمای خوزستان به عنوان یکی از محصولات دارای کشت گسترده، سابقه خوب و مناسب از لحاظ بازرگانی و داشتن قابلیت استاندارد پذیری قابلیت ورود به بورس کالا را دارد.

وی افزود: با ورود خرمای خوزستان به بورس کالا، کشاورزان و تاجران منطقه می توانند در یک بازار شفاف به صورت رقابتی به کشف قیمت و معامله آن به ویژه در قالب جدیدی به نام گواهی سپرده ی کالا بپردازند.

اسکندری اظهار کرد: به نظر می رسد که در صورت وجود انبارهای استاندارد، می توانیم کشف قیمت مناسبی را داشته باشیم که این مسئله در مجموع به نفع کشاورزان، تجار و اتقتصاد منطقه خواهد بود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بورس کالا یک سازمان ملی در مرکز کشور است، تصریح کرد: با توجه به وجود امکان راه اندازی تالارهای بورس در مناطق مختلف کشور و انجام معاملات برخی کارگزاران بورس در این تالارها، فرد معامله گر می تواند از طریق ارتباط آنلاین یا با درخواست خرید و فروش با کارگزار این معامله را به انجام برساند.

اسکندری همچنین از راه اندازی تالار بورس کالا در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: راه اندازی این تالار سبب آشنایی افراد با فضا و معاملات بورس می شود.

وی افزود: در تالارهای بورس منطقه ای افراد می توانند با مراجعه به تالار درخواستهای خرید و فروش خود را مطرح کنند ضمن اینکه تولید کنندگان آبادانی، خرمشهری و ماهشهری کالاهای تولیدی خود را در این تالار عرضه کنند.

اسکندری از تالارهای منطقه ای به عنوان یک نماد تسهیل کننده برای مراجعه افراد برای انجام معاملات بورسی یاد کرد و اظهار داشت: پیشتر مجوز ایجاد تالار انرژی در منطقه آزاد اروند اعطا شده و اکنون نیز موافقت اصولی برای فعالیت تالار بورس کالا در این مجموعه صادر شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید