Performancing Metrics

۳۰ کشور دنیا به سمت تولید زعفران روی آورده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 364233
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 05:40
مدیرعامل صندوق توسعه زعفران گفت: در موضوع زعفران نه تنها افغانستان بلکه ۳۰ کشور دنیا به سمت تولید زعفران روی آورده‌اند که در سال های آینده با رقابتی بین‌المللی مواجه خواهیم بود.

اتاق خبر: علی شریعتی مقدم با بیان اینکه برند را در دو حوزه می توان بررسی کرد، اظهار کرد: یکی تاثیر برند بر صادرات هست که برخی از شرکت ها به دلیل حضور مداوم و آشنایی کامل با بازار جهانی توانستند جایگاه خود را پیدا کرده و هر روز برای ارتقای بیشتر تلاش کنند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم صادراتی با تداوم داشته باشیم باید در حوزه برندینگ کار کنیم اما متاسفانه واحدهای تولیدی کمتری به این مقوله پرداخته اند.

شریعتی مقدم عنوان کرد: امروز که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی از جمله رکود در بازار مواجه است اگر توسعه صادرات غیرنفتی مبتنی بر برند و مباحث تشویقی را مورد تواجه قرار داده و همچنین شرایط مشابه واحدهای رقیب خارجی را برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم کنیم می توانیم علاوه بر خروج از رکود، توسعه خدمات و ایجاد ارزش افزوده برای کشور را به ارمغان آوریم.

مدیرعامل صندوق توسعه زعفران با اشاره به اینکه امروز انتظار مصرف کننده خرید کالایی با کیفیت بالاست، گفت: جامعه ایرانی سطح انتظار بالایی داشته و به دنبال مقایسه کالای ایرانی با کالای مشابه خارجی است و ما در برخی حوزه ها همچون موادغذایی توانسته ایم این نیاز مشتری را تامین کنیم .

وی ادامه داد: محصولات لبنی خوبی در کشور تولید و صادر می شود که تحت کنترل کیفی بالاست اما به دلیل هزینه های مالی زیاد هچون بیمه، مالیات و تسهیلات بانکی گران فضای رقابتی از آنها گرفته شده و به سختی هنوز صادرکننده هستند.

وی یادآور شد: امروز کالاهایی در کشور تولید می شود که مشابه کالای اروپایی بوده و استانداردهای لازم را کاملا رعایت کرده اند اما متاسفانه نبود بستر مناسب و کافی امکان رقابت پذیری را از آنها سلب کرده است.

شریعتی مقدم همچنین با اشاره به اینکه توجه به برندینگ، کالا را مصون از سوءاستفاده می کند، اظهار کرد: امروز بسیاری از کالاها با عدم توجه به برند با مشکل سوءاستفاده از نام تجاری خود مواجه شده اند، البته مسئولان قوه قضائیه و کارآفرینی کشور برای مقابله با این موضوع وارد شده اند

مدیرعامل صندوق توسعه زعفران ادامه داد: به عنوان مثال در موضوع زعفران نه تنها افغانستان بلکه ۳۰ کشور دنیا به سمت تولید زعفران روی آورده اند که در سال های آینده به صورت غیرقابل کنترلی مواجه با یک رقابت بین المللی خواهیم بود.

وی افزود: اگر از امروز به دنبال ارتقای تکنولوژی، برنامه های میان مدت بازاریابی و همچنین تقویت برندها باشیم می توانیم با این کشورها وارد رقابت شده و کماکان بازار زعفران را در اختیار بگیریم وگرنه قطعا برای رقابت مشکل پیدا می کنیم.

شریعتی مقدم با تاکید بر اینکه با توجه به اقدامات انجام شده اما هنوز هم جای کار برای رقابت با کالای خارجی وجود دارد، تصریح کرد: برای آگاهی تجار از اهمیت برند و تاثیر آن در بازارهای بین المللی همایش های متعددی در این زمینه در سراسر کشور برگزار شد که علیرغم سر و صدای اولیه نتوانستند کار کنند و تنها انجمن مدیران صنایع خراسان بوده که توانسته به صورت متوالی همایشی کاربردی ترین همایش را با دعوت از اساتید برتر برگزار کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید