Performancing Metrics

معاون بورس کالای ایران:ایجادبورس کالادرکشورفضای رقابتی راافزایش می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 364260
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 10:42
معاون توسعه بازار بورس کالای ایران گفت: راه اندازی تالار بورس در سراسر کشور سبب آشنایی افراد با فضا و معاملات بورس و همچنین افزایش فضای رقابتی می شود.

اتاق خبر: محمد اسکندری  در حاشیه نشست امکان سنجی ورود خرما به بازار بورس کالا که در محل فرمانداری آبادان برگزار شد افزود: با توجه به وجود امکان راه اندازی تالارهای بورس در مناطق مختلف کشور و انجام معاملات برخی کارگزاران بورس در این تالارها، فرد معامله گر می تواند از طریق ارتباط آنلاین یا با درخواست خرید و فروش با کارگزار این معامله را به انجام برساند.
وی در ادامه اظهار کرد: در تالارهای بورس منطقه ای افراد می توانند با مراجعه به تالار درخواست های خرید و فروش خود را مطرح کنند ضمن اینکه تولید کنندگان آبادانی، خرمشهری و ماهشهری کالاهای تولیدی خود را در این تالار عرضه کنند.
معاون توسعه بازار بورس کالای ایران همچنین از راه اندازی تالار بورس کالا در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: راه اندازی این تالار سبب آشنایی افراد با فضا و معاملات بورس می شود.
اسکندری تصریح کرد: خرمای خوزستان به عنوان یکی از محصولات دارای کشت گسترده، سابقه خوب و مناسب از لحاظ بازرگانی و داشتن قابلیت استاندارد پذیری قابلیت ورود به بورس کالا را دارد.
وی افزود: با ورود خرمای خوزستان به بورس کالا، کشاورزان و تجار منطقه می توانند در یک بازار شفاف به صورت رقابتی به کشف قیمت و معامله آن به ویژه در قالب جدیدی به نام گواهی سپرده کالا بپردازند.
اسکندری تصریح کرد: به نظر می رسد که در صورت وجود انبارهای استاندارد می توانیم کشف قیمت مناسبی را داشته باشیم که این مساله در مجموع به نفع کشاورزان، تجار و اقتصاد منطقه خواهد بود.
در استان خوزستان سالانه حدود 160هزار تن انواع خرما ، رطب و خارک تولید می شود که حدود 25درصد از آن مربوط به آبادان است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید