Performancing Metrics

تسهیل شرایط اقاله ۴۰ واحد تولیدی آذربایجان شرقی به مالک اصلی | اتاق خبر
کد خبر: 364272
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 12:08
مشاور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از بررسی موضوع تسهیل شرایط اقاله ۴۰ واحد تولیدی استان به مالک اصلی در بانک مرکزی خبر داد.

اتاق خبر: سخاوت خیرخواه چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: با حضور نمایندگانی از استانداری، صنعت، معدن وتجارت و بانک های عامل در محل بانک مرکزی، اقاله ۴۰ واحد تولیدی استان که سال های گذشته توسط بانک های استان تملک شده بود، بررسی و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، شرایط اقاله این واحد ها تسهیل شد.

وی با بیان اینکه با مساعدت استانداری و وزارت کشور در قالب جلسه ای فنی و کارشناسی، آخرین وضعیت واحد های تولیدی تملک شده از سوی بانک ها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این جلسه وضعیت واحدهای تولیدی که به دلیل عدم پرداخت تسهیلات دریافتی از سوی بانک ها تملک شده بود تشریح شد.

خیرخواه هدف این جلسه را تسهیل شرایط برای بازگرداندن این واحد ها به مالک اولیه و فعال سازی آنها عنوان و تصریح کرد: طبق تصمیمات گرفته شده با ارائه مشوق های جدید از سوی بانک ها تلاش خواهد شد این واحد ها با شرایط ویژه و مشوق گونه در اولویت اول به مالک اولیه اقاله شده و در صورت عدم علاقه مالک اولیه، با همین شرایط سهل به خریداران و سرمایه گذاران جدید به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار شود تا در سریع ترین زمان ممکن فعال سازی و به چرخه تولید بازگردند.

وی خاطر نشان شد: در این جلسه تصمیم گرفته شد این دسته از واحد های تولیدی با شرایط پرداخت ۵ درصد از بدهی و یا بدون پیش پرداخت با ارائه وثیقه شهری و یک سال تنفس با تقسیط مانده بدهی به مدت ۸ تا ۱۰ سال و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز به روش اجاره به شرط تملیک به مالک اولیه اقاله شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مشاور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت این مصوبه به هیات مدیره بانک های کشور پیشنهاد شده که بعد از ابلاغ به شعبات به اجرا گذاشته می شود.

خیرخواه در پایان اظهار داشت: تا کنون ۴۰ واحد تولیدی با این شرایط در استان شناسایی شده که با اجرای این مصوبه این گروه از واحد های تولیدی تعیین تکلیف شده و در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی به چرخه تولید بازگردانده می شوند.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید