Performancing Metrics

۲۸ مدیر ترکیه‌ای مدارس «پاک-ترک» در پاکستان برکنار شدند | اتاق خبر
کد خبر: 364280
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 12:46
پس از سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اسلام آباد ۲۸ مدیر ترکیه ای مدارس «پاک-ترک» برکنار شدند.

به گزارش اتاق خبر، پس از سفر «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به اسلام آباد و درخواست دولت این کشور برای توقف فعالیت مدارس و دانشکده های تحت سرپرستی موسسه «گولن» در پاکستان، در اقدامی ۲۸ مدیر ترکیه ای این مدارس برکنار شدند و مدیران پاکستانی جانشین آنها شدند.

دولت پاکستان اعلام کرده است تغییرات نیز در هیئت رئیسه این مدارس بوجود خواهد آمد.

شایان ذکر است در پاکستان ۲۱ مدرسه و دانشکده با نام مدارس بین المللی ترکیه و پاکستان موسسه «گولن» فعالیت دارند که در این مدارس و دانشکده ها ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت آموزش قرار دارند. همچنین در این مدارس ۱۲۰۰ معلم و استاد تدریس می کنند که از این میان ۱۳۴ نفر اهل ترکیه هستند.

لازم به ذکر است در کودتای نافرجام ترکیه که گروهی از نیروهای ارتش این کشور با هدف سرنگونی دولت آنکارا عملیات نظامی را در استانبول و آنکارا آغاز کرده بودند و با همکاری مردم و نیروهای امنیتی خنثی شد، دستکم ۲۹۰ تن کشته و هزار نفر زخمی شدند. پس از آن دولت آنکارا موج گسترده‌ای از بازداشت‌ها را آغاز کرد.

«فتح الله گولن» از جمله منتقدان دولت آنکار به شمار می رود که در آمریکا زندگی می کند و مقامات ترکیه بر این باورند که وی کودتای نافرجام را در این کشور رهبری کرده است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید