Performancing Metrics

مدیرعامل: بانک توسعه صادرات اوراق بهادار شرکت ها را تضمین می کند | اتاق خبر
کد خبر: 364332
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 16:38
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه شرکت های صادراتی که نیاز به منابع بالای مالی دارند، می توانند اوراق بهادار از جمله اوراق مشارکت و صکوک منتشر کنند، گفت: آماده تضمین این اوراق با توجه به پیشینه فعالیت مالی مشریان خود هستیم.

اتاق خبر: علی صالح آبادی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در تبریز با بیان اینکه این رویکرد بانک توسعه صادرات در راستای استفاده از توان بازار سرمایه برای تامین منابع مالی صادرات است، اظهارکرد: این اوراق در بازار فروخته شده و شرکت تامین سرمایه هم نقش واسط را ایفا می کند.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق سرمایه گذاری بانک توسعه صادرات، تسهیلات پرداخت شده این بانک به صادرکنندگان کشور در 4 ماهه ابتدای سال جاری را 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه تسهیلات پرداخت شده هستیم.
صالح آبادی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از استان های دارای توان بالای صادراتی در کشور است، همجواری با چند کشور منطقه را ظرفیت مناسب صادراتی برای این استان دانست.
وی با اشاره به تسهیلات و مشوق های در نظر گرفته شده بانک توسعه صادرات برای صادرکننده ها، گفت: انتظار می رود صادرات استان در سال جاری بیش از گذشته باشد.
صالح آبادی به ارتقای سطح شعبه بانک توسعه صادرات تبریز از درجه یک به ممتاز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شرکت های صادرکننده کالا به روسیه در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند، صادرکننده های آذربایجان شرقی می توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه فرایند برقرای روابط بانکی و ارتباط سوئیفتی با چند بانک روسی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات قادر به پرداخت حواله های ارزی مشتریان به روبل به نفع ذی نفعان در روسیه است.
صالح آبادی افزود: علاوه بر این صدور حواله به ارز یورو در صورت موافقت بانک ذینفع به دریافت وجه از بانک توسعه صادرات ایران در کشور روسیه و یا کشور ثالث قابل انجام است.
وی همچنین از گشایش اعتبارات اسنادی وارداتی و دریافت اعتبارات اسنادی صادراتی به ارزهای یورو و روبل از طریق چند بانک روسیه خبرداد.
صالح آبادی گفت: بانک توسعه صادرات ایران با هدف تسهیل و گسترش صادرات غیرنفتی نسبت به اعطای خط اعتباری با Mir Business Bank مسکو و عقد قرارداد ترتیبات بانکی با Russian Financial Corporation با مبالغ 10 میلیون یورو اقدام کرده است.
وی همچنین گفت: بانک توسعه صادرات آمادگی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات به کشور روسیه را دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در سفر به تبریز طی بازدید از چند شرکت صادراتی از نزدیک در جریان فعالیت این واحدها قرار گرفت و همچنین در نشستی با فعالان اقتصادی استان در زمنیه مسائل پیش روی صادرکننده ها گفت و گو کرد.
صکوک ابزار نوینی است که در کشورهای اسلامی به جای اوراق قرضه به کار گرفته می شود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید