Performancing Metrics

4 فیلم والت دیزنی در راس جدول فروش ها | اتاق خبر
کد خبر: 364415
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 01:08
با فروش جهانی 871 میلیون دلاری «پیدا کردن دوری»، هر چهار فیلم اول جدول گیشه جهانی سینما به کمپانی والت دیزنی تعلق گرفت.

به گزارش اتاق خبر، اهل فن می گویند کسب چنین موفقتی برای یک کمپانی فیلم سازی، نادر و بسیار با اهمیت است.

به گفته آن ها، در تاریخ جدول گیشه سینماها به ندرت اتفاق می افتد که محصولات یک کمپانی فیلم سازی، این گونه ردیف های اصلی را به خود اختصاص دهند.

فروش جهانی فیلم ها براساس میزان رقم فروش بلیط سینماها در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا تعیین و اعلام می شود.

در اوایل فصل تابستان اعلام شد سومین قسمت مجموعه اکشن ابرقهرمانانه «کاپیتان آمریکا» با فروشی یک میلیارد و 150 میلیون دلاری، پرفروش فیلم سال 2016 در سطح جهانی است.

پس از آن، نوبت به انیمیشن کامپیوتری «زوتوپیا» رسید که موفق شد در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا، به فروش کلی یک میلیارد دلاری دست پیدا کند.

نسخه تازه و زنده «کتاب جنگل» هم کوشش کرد به رقم فروش یک میلیاردی برسد. اما فروش جهانی آن در مرز 941 میلیون دلار توقف کرد.

«پیدا کردن دوری» هم با فروش 871 میلیون دلاری خود، تبدیل به چهارمین اثر سینمایی کمپانی والت دیزنی شد، که تعداد زیادی تماشاچی را در کشورهای مختلف دنیا به داخل سالن های نمایش کشانده است.

البته نمایش عمومی این فیلم هنوز هم ادامه دارد و باید منتظر بود و دید آیا در روزها و هفته های آینده، می تواند به رقم فروش یک میلیاردی برسد یا خیر.

دو فیلم «کاپیتان آمریکا 3» و «پیدا کردن دوری»، تنها فیلم های سال 2016 جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا هستند که بالای 40 میلیون دلار فروش کرده اند.

جام جم

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید