Performancing Metrics

آشنایی با جنگل فندقلو | اتاق خبر
کد خبر: 364512
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 18:34
جنگل فندقلو که در نزدیکی شهر یمین و در ارتفاعات استان اردبیل واقع شده، طبیعت گردانی را که از گرمای تابستانی به تنگ آمده‌اند، را به خنکای هوای خود فرا می‌خواند.

اتاق خبر: اگر دلتان هوای یک دشت پر از گل‌هایی نظیر بابونه و  جنگلی بکر و دست نخورده را کرده تا فارغ از هر فکر و اندیشه‌ای این همه زیبایی را با چاشنی تازگی و طراوت هوایی پاک ببلعید و جسم و روح خسته‌تان را جانی دوباره ببخشید، کافی است دل به جاده زده و روی نقشه جغرافیا اردبیل  را نشانه بگیرید؛ این طبیعت بکر و رویایی در جایی به نام جنگل فندقلو  استان واقع شده است.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو در استان اردبیل و جنوب شهر نمین واقع شده است. محدوده جنگل فندقلو از شرق خانقاه علیا واقع در مسیر جاده بین شهری نمین - آستارا شروع شده با جهت شمال غربی - جنوب شرقی در شرق روستای حور خاتمه پیدا می‌کند. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای آب و هوایی متبوع و خنک است.

جنگل فندقلو

در مجموع ۱۹ گونه جنگلی در این منطقه شناسایی شده‌اند که در این میان، گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارند، که به ارزش منطقه می‌افزایند. اما نام فندقلو از این جهت بر این جنگل نهاده شده که در آن درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها روییده است. در منطقه فندقلو حیواناتی نظیر روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، سمور و پرندگانی چون قرقاول، کبک، عقاب طلایی، چکاوک و کلاغ ابلق یافت می‌شوند.

جنگل فندقلو

در دشت‌های جنگل فندقلو یکی از زیباترین و نادرترین گل‌های دنیا به نام سوسن چلچراغ می‌روید و قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه صنعت گردشگری دارد. در میانه جنگل یک استخر آب گرم به نام میشه سویی وجود دارد که به دلیل خاصیت درمانی این آب، افراد زیادی به این مکان مراجعه کرده و چند روزی را داخل جنگل و در کنار استخر آب گرم و آبشار موجود در منطقه ، اقامت می‌کنند.

جنگل فندقلو

همچنین در این جنگل امکانات اقامتی و رفاهی برای گردشگران تدارک دیده شده است که امکان اقامت شبانه روزی هم در آن مهیاست. از جمله امکانات دیگر در این منطقه وجود پیست اسکی مناسب برای فصل سرد سال است. پیست روی چمن و تله کابین با منظره طبیعی و جنگل نیز دایر شده است.

جنگل فندقلو

از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه توریستی جنگل فندقلو جشنواره گل‌های بابونه است، که همه ساله همزمان با روز جهانی گل و گیاه در ۲۵ و ۲۴ خرداد، با حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه که یکی از مناطق بکر و ذخیره‌گاه طبیعی گیاهان دارویی است، برگزار می‌شود. این جشنواره در مراتعی با وسعت چند صد هکتار بابونه، به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار می‌شود.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

بابونه گیاهی است یک ساله ، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر که به صورت خودرو در مزارع، دشت‌ها، باغ‌ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می‌روید. جشنواره گل‌های بابونه نمین به منظور شناساندن استعدادهای گردشگری منطقه در فصل رویش گل‌های زیبای بابونه دایر می‌شود. در این جشنواره هنرمندان چیره‌دست و صنعتگران این منطقه، با تولید گلیم ،مسند، جاجیم و ورنی میراثی گرانبها را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند.

مسیر دسترسی به جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

مسیرهای گوناگونی برای رفتن و لذت بردن از طبیعت این جنگل وجود دارد اما بهترین آن که آسفالت هم شده است، سه راهی جاده اردبیل به شهر آستارا در نزدیکی شهر نمین است. در مسیر راه اردبیل به شهر آستارا و قبل از رسیدن به شهر نمین، تابلوی جنگل فندقلو دیده می‌شود. همچنین راه دیگری نیز برای رسیدن به این جنگل از جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران وجود دارد، که از داخل روستای گیلده می‌گذرد.

جنگل فندقلو

بهترین فصل برای سفر به جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو  به علت قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای تابستانی بسیار خنک و مطبوع و زمستانی سرد و مرطوب است. این جنگل جزو مناطق سردسیر استان اردبیل محسوب می‌گردد. بنابراین اگر از گرمای هوای تابستانی به تنگ آمده‌اید، بار سفر را به سوی این جنگل زیبا ببندید. علاوه بر این  این منطقه دو بهار دارد، یکى از ابتداى فروردین تا پایان خرداد و دیگرى از مهر تا آبان. جنگل فندق در این فصول استعداد پرورش صد نوع گل از جمله بوماداران و بابونه را دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید