Performancing Metrics

کره شمالی ارسال پیام را برای جذب جاسوس در کره جنوبی از سر گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 364602
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 11:12
- دستگاههای اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی پس از دو هفته وقفه بار دیگر کار ارسال پیام های رادیویی ویژه جاسوسی با کدهای مخفی را آغاز کرده است.

اتاق خبر: این روش پیشتر در دوران جنگ سرد برای ارسال پیام های کد شده به جاسوسان کره شمالی در کره جنوبی مورد استفاده قرار می گرفت که 16 سال متوقف شده بود.
کره شمالی سال ها بود که چنین فعالیتی انجام نمی داد اما نهادهای امنیتی کره جنوبی معتقدند این فعالیت که از اوایل ماه جاری شروع شده بود پس از آنکه دو هفته متوقف شد، بار دیگر از سر گرفته شده است.
گزارش حاکیست که پیونگ یانگ در این برنامه اقدام به ارسال کدهای رمز از رادیو می کند تا از این طریق اقدام به جذب جاسوس در کره جنوبی و ارسال پیام به جاسوسان خود در این کشور نماید.
به گفته کارشناسان شروع دوباره چنین فعالیتی از سوی پیونگ یانگ می تواند به نوعی با تصمیم سئول و واشنگتن در خصوص استقرار سامانه موشکی تاد در شبه جزیره کره و عزیمت جنگنده های پیشرفته آمریکا به منطقه برای مقابله با این کشور، مرتبط باشد.
منابع امنیتی کره جنوبی به «یونهاپ» اعلام کرده اند که از ماه ژوئن (خرداد - تیر) موفق به دریافت چهار سری از اعداد کدگذاری شده توسط کره شمالی شده اند.
کره شمالی و جنوبی پس از جنگ سال 1953 میلادی پیمان صلح امضا نکردند و به دلیل قرار داشتن در وضعیت شبه جنگی، تنش ها میان طرفین همواره رو به افزایش بوده است.
کره شمالی از سال دو هزار میلادی زمانی که اجلاس مشترک تاریخی میان دو کشور برگزار شده بود، ارسال پیغام های کدگذاری شده را متوقف کرده بود.
مقامات امنیتی کره جنوبی معتقدند که یکی دیگر از اهداف کره شمالی از انجام این کار، فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام عملیات تروریستی و هدف قراردادن مقامات عالی این کشور است.
بر اساس اعلام سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، یک قرائت کننده زن در ایستگاه رادیویی کره شمالی اقدام به اعلام اعداد رمزگذاری شده می کرده و مطالبی را نیز به صورت کد شده به اطلاع شنوندگان خود می رسانده است.
افرادی که پیشتر به عنوان جاسوسان کره شمالی توسط دستگاههای امنیتی کره جنوبی دستگیر شده اند، تایید کرده اند که در دوران جنگ سرد نیز پیونگ یانگ از چنین شیوه ای و از طریق امواج برد کوتاه رادیویی پیام هایی را برای ماموریت عوامل اطلاعاتی خود و اعزام آن ها به کره جنوبی ارسال می کرده است.
گزارش ها حاکیست که کره جنوبی اغلب با ایجاد پارازیت مانع از انتشار برنامه های رادیویی کره شمالی می شود اما پیونگ یانگ به دلیل استفاده از امواج برد کوتاه که حتی فراتر از شبه جزیره نیز قابل شنود بوده و پارازیت انداختن بر آن ها دشوار است، استفاده می کند.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید