Performancing Metrics

6 تروریست در سه ایالت مالزی تفهیم اتهام شدند | اتاق خبر
کد خبر: 364613
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 13:07
6 متهم به فعالیت های تروریستی روز جمعه در دادگاه های سه ایالت این کشور تفهیم اتهام شدند و قرار است در دو ماه آینده این اتهامات در جلسات دادگاه مورد بررسی قرار گیرند.

اتاق خبر: یک محافظ امنیتی، دو فعال در مشاغل آزاد، یک جوان بیکار، یک کارگر باغ وحش و یک راننده تاکسی 6 فردی هستند که در این کشور جنوب شرق آسیا که تهدیدهای تروریستی رو به افزایش است، متهم به فعالیت های تروریستی شدند.
'زیلاه تاج الدین' 43 ساله ساکن ایالت 'ایپوه' مالزی متهم به قرار داردن فیلم های مرتبط با گروه تروریستی داعش در صفحه تلگرام گروهی که از آن به عنوان 'دولت توحید' نامیده می شود، شد.
تشویق و حمایت از فعالیت های تروریستی، حمایت از گروه داعش در شبکه اجتماعی تلگرام، در اختیار داشتن وسایل مرتبط با گروه داعش، انتقال پول با هدف کمک به تروریست ها و داشتن مواد مورد نیاز در ساخت بمب از جمله دلایلی است که باعث دستگیری این افراد در نقاط مختلف مالزی شده است.
به نوشته تارنمای روزنامه 'استار'، این افراد که در رده 21 تا 43 قرار دارند و اتهام های مطرح شده علیه خود را پذیرفته اند، قرار است در دو ماه آینده محاکمه شوند.
دادگاه های مالزی در حالی پرونده متعدد متهمان فعالیت های تروریستی را بررسی می کنند که مقامات این کشور معتقدند در مقابله با تروریسم عملکرد قابل قبولی داشته اند و می توانند به تبادل تجربیات خود در سطح بین الملل بپردازند.
مقامات مالزی همچنین مدعی پیشرو بودن در بازپروری تروریست ها هستند و به همین دلیل نیز در تازه ترین نشست مقابله با تروریسم که در اندونزی برگزار شد، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه جهانی بازپروری تروریست ها توسط وزیر کشور مالزی ارائه شد که مورد پذیرش پلیس بین الملل و نمایندگان سازمان ملل قرار گرفت.

منبع: ایرنا

95102

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید