Performancing Metrics

نماینده مجلس:در دولت گذشته 8 هزار واحد صنعتی تعطیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 364618
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 14:05
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت گذشته بیش از هشت هزار واحد تولیدی صنعتی تعطیل شد و تعطیلی واحدها باعث افزایش بیکاری شد.

اتاق خبر: اردشیر نوریان در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد افزود:علت تعطیلی این واحدهای صنعتی به دلیل تخصیص نابجای اعتبارات منابع ملی طرح هدفمندکردن یارانه ها بود و کسی جوابگوی این مساله نشد.
به گفته وی،در چهارمحال و بختیاری نیز 450واحد تولیدی به دلیل اینکه منابع مالی هدفمندکردن یارانه ها به درستی تخصیص نیافت ،تعطیل شد.
وی گفت:پرداخت یارانه 450هزار ریالی (45هزار تومانی) به دهک های مختلف در حالی انجام شد که تعدادی از دریافت کنندگان یارانه ها افرادی متمکن و دارای وضعیت مالی مناسب بودند.
به گفته وی،در دوره گذشته با وجود تذکر علما و نخبگان جامعه،در خصوص سیاست خارجی نیز گامهای محکمی برداشته نشد و کشور در سیاست خارجی دوباره به سرجای اول برگشت.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره چگونگی فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور نیز گفت: این مساله از سوی بنده در دست پیگیری است و کلیات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح می شود.
نوریان خود را حامی برجام دانست و در خصوص برجام نیز گفت:برجام برای کشور نه یک معجزه بود نه یک فاجعه و کم و کسری هایی نیز دارد البته یک قدم منطقی در راستای حرکت روبه جلو بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:دولت از فرصت یک سال باقی مانده استفاده کند و در راستای تحقق آثار برجام در اقتصاد بهره بگیرد و نسبت به عملیاتی شدن وعده های خود اقدام کند.
وی خود را عضو فراکسیون امید در مجلس دانست و گفت:اگر فراکسیون اعتدال در مجلس دهم شکل گیرد به این فراکسیون خواهد پیوست و اگر مجلس دو فراکسیونی باقی ماند،در فراکسیون امید حضور خواهد یافت.
به گفته وی،تقسیم بندی جناحی و قطبی در کشور نباید به منافع ملی ضربه بزند بلکه باید در راستای توسعه منافع ملی باشد و همه باید پایبند ارزشهای اسلامی ،انقلاب ، امام و رهبری و شهدا باشند و کسی قیم مردم در این ارزشها نیست،بلکه خود مردم از این ارزشهای دفاع می کنند.

حضور وزیر نیرو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص مساله بلداجی
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در خصوص پیگیری مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات شهر بلداجی نیز گفت:مجلس دو نفر از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی را پیگیر رسیدگی و ارزیابی این اتفاق کرد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد،بن و سامان گفت:در این اتفاق یکی از شهروندان بلداجی جان خود را از دست داد و تعدادی نیز زخمی شدند و از سوی تعدادی از افراد نیز خسارت هایی به اموال عمومی وارد شد.
نوریان افزود:در دیدار دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اهالی بلداجی ،مردم اعلام کردند از سد چغاخور حقابه دارند و انتقال آب ،نادیده گرفتن حقابه آنهاست،در حالی که این مساله قابل مدیریت بود.
وی گفت:در این راستا بزودی وزیر نیرو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور می یابد و البته نمایندگان کمیسیون های دیگر نیز در این نشست حضور خواهند داشت.
به گفته وی،در مساله انتقال آب بین حوضه ای باید منافع چهارمحال و بختیاری تامین شود چرا که در حالی که آب 400روستا با تانکر تامین می شود و آب شرب شهرهای بروجن و فرخشهر در این استان جیره بنده شده است زمزمه هایی در خصوص انتقال آب برای صنایع در فلات مرکزی به گوش می رسد.
وی گردشگری را یکی از ظرفیت های این استان دانست و گفت:باید زیرساخت های حضور سرمایه گذاران فراهم شود و این مساله نیازمند برنامه ریزی است.
به گزارش ایرنا،در این نشست خبرنگاران در خصوص مساله آب ،لایحه جامع رسانه ای،طرح حمایت از نشریات ،پاسخگو نبودن مدیران به خبرنگاران ،ضعف های مدیریتی در برخی ادارات ،برج های دوقلوی شهرکرد،شبکه های اجتماعی،بیمه خبرنگاران و گردشگری چهارمحال و بختیاری سوالاتی را مطرح کردند.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید